אם אתם מתעניינים בשוק ההון, בבורסה ובמסחר במניות - חשוב שתדעו מהן מניות פני סטוקס, ומה המשמעות של מסר במניות מסוג זה.

כיום, בלימודי שוק ההון מלמדים אודות מניות פני סטוקס, אבל אם אתם רוצים לקבל תקציר ומידע כללי, חשוב שתקראו את המאמר הבא

מסחר במניות פני סטוקס
מסחר במניות פני סטוקס

 אז מהו סוג המניות המוזר הזה?

מניות פני סטוקס הן מניות שמחירן נחשב נמוך במיוחד, כאשר לעיתים מחיר המניות יכול להסתכם בחמישה דולרים בלבד. מניות מסוג זה הן כאלה שלא סוחרים בהן הרבה, וזאת משום שהן פחות מוגנות כנגד הונאות.

המונח 'פני סטוקס החל את דרכו באנגליה שבה נסחרו מניות בלירה שטרלינג אחת בלבד, תוך שבארצות הברית, כפי שהזכרנו המניות נסחרות במחיר של עד 5 דולרים בלבד, כאשר הבורסה בארצות הברית אימצה את הקונספט מבורסת לונדון.

בארץ ניתן לקרוא למניות מסוג זה 'מניות באגורות', כאשר הפני סטוקס הוא המושג הכללי והמדויק ביותר למניות מסוג זה, ובו משתמשים בעגה הבורסאית.

ממה מורכבות המניות?

מניות אלה, שרוכשים ב 5 דולרים, הן מניות שכדאי לרכוש במשורה, וזאת משום שהסיכון בהן גבוה בכל הנוגע להונאות בסחר במניות. מי שמשקיע במניות מסוג זה, חשוב שידע כי לעיתים המניות עלולות לגרום לו להפסדים, שכן המניות חשופות להונאות, ובכך לאיבוד המניות ברגע אחד.

אבל למה שווה בכל זאת להשקיע, ולו במעט?

מניות פני סטוקס הן מניות שמתאימות למי שלא רוצה לקחת סיכונים גדולים וכמובן למי שאין לו את התקציב לסחור במניות בעשרות אלפי שקלים. כיום החברות המונפקות בבורסה מציעות מניות בעשרות אלפי שקלים, ובמיליוני שקלים - מה שמאפשר רק לאנשים בעלי הון להיות בעלי יכולת כלכלית לסחור בבורסה.

עם זאת, מניות הפני סטוקס מאפשרות מסחר גם לאדם הממוצע, תוך מסחר בחברות ששווין נחשב נמוך יחסית, כאשר הכל נעשה עם סיכון כספי קטן מהרגיל.

סחר במניות פני סטוקס

עוד עובדה חשובה שכדאי לדעת אודות מניות זולות אלה, היא כי מניות פני סטוקס אינן נסחרות על ידי חברות גדולות, כאשר משקיעים רציניים גם הם אינם סוחרים בהם.

בנוסף, מניות פני סטוקס לא זוכות לסיקור על ידי מנתחי המניות, ואין עליהם מידע רב, כך שניתן להפיק מהם רווחים גדולים יותר.

סחר במניות מסוג זה ראינו בסרט המצליח של לאונארדו דיקפריו " הזאב מוול סטריט ".

אז כיצד משקיעים?

כדי להשקיע במניות מסוג זה, חשוב לעשות קורס בשוק ההון ולקבל מידע אודות המניות הספציפיות האלה, עם שילוב של סקירה מקיפה של החברות הקטנות שהמניות שלהם נסחרות כמניות פני סטוקס.

בכך ניתן בצורה דיסקרטית, לבצע מסחר אטרקטיבי בעל תשואות נמוכות עם סיכון נמוך במיוחד.

עם זאת חשוב לציין כי כאשר אתם סוחרים במניות מסוג זה ישנו סיכוי להפסד כספי גדול, ולכן חשוב לכלכל את צעדיכם בזהירות ולבצע השקעה צוך ניסוי ותהייה בדרכי המסחר הטובות ביותר במניות אלה.