ניסוי קליני פורץ דרך בהובלת צוות חוקרים מהמרכז הרפואי בני ציון בראשותו של מנהל מחלקת ילדים פרופ' חבר קליני יצחק סרוגו,  מוכיח את יכולתה של בדיקת דם חדשה שפיתחה חברת MeMed הישראלית לצמצום השימוש שלא לצורך באנטיביוטיקה. שיתוף הפעולה בין המרכז הרפואי בני ציון וחברת MeMed נמשך זה קרוב לעשור ותחילתו במחקר קליני קטן שכלל מספר קטן של חולים והמשכו בסדרת ניסויים קליניים בינלאומיים שכלל עד כה את גיוסם של אלפי מטופלים

כלים
בני ציון- פרופ' יצחק סרוגו. צילום עצמי
בני ציון- פרופ' יצחק סרוגו. צילום עצמי

 

המדובר במחקר קליני בינלאומי, רב מרכזי, בשם 'Pathfinder' שהתבצע בארבע השנים האחרונות בהובלתו של מנהל מחלקת הילדים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' חבר קליני יצחק סרוגו, ובשיתוף עם מנהל מחלקת רפואת ילדים דחופה בבית החולים האוניברסיטאי בג'נבה פרופ' אליין ז'רבה, ומנהלת מחלקת ילדים בבית החולים הלל יפה בחדרה ד"ר עדי קליין.

לדברי פרופ' חבר קליני יצחק סרוגו, "במחקר השתתפו 529 ילדים עם חשד למחלה זיהומית ובהם  חולים עם זיהומים בדרכי הנשימה, חום ללא מקור מזוהה, זיהומים בדרכי השתן וזיהומים במערכת העיכול. בדיקת הדם - ™ ImmunoXpert הראתה רמות דיוק גבוהות בהבחנה בין זיהומים חיידקיים לויראליים. דיוק שהינו גבוה בהרבה מהבדיקות המתבצעות כיום באופן שגרתי. הבדיקה הדגימה הפחתה דרמטית במספר המקרים שבהם זיהום ויראלי אובחן בטעות כחיידקי.  באמצעות תוצאות אלו הומחש הפוטנציאל הקיים בבדיקה החדשה שתוכל לסייע בהפחתה של מרשמים לאנטיביוטיקה הניתנים למרות העדר הצורך בכך"

יש לציין כי אחד המחקרים המשותפים לחברה ולמרכז הרפואי בני ציון פורסם לאחרונה בכתב העת הרשמי של האגודה האמריקאית לרפואת ילדים Pediatrics  ובנוסף, מחקר זה הינו השלישי בסדרת ניסויים קליניים שבדקו את רמות הדיוק של הבדיקה במעל ל- 2,000 חולים והתפרסם בכתבי עת רפואיים מהמובילים בעולם ביניהם Lancet Infectious Diseases ו- Journal of Infection . .