אחרי שניסו שוב ושוב לבלום את 'הליכודניקים החדשים' הימין עובר דווקא להתקפה. בעקבות היוזמה של גלאון לפיה כל אזרח ישראלי, ללא צורך בחברות במרצ, יוכל להצביע בפריימריז של המפלגה, מתכוונים חברי ליכוד להתארגן על מנת לפגוע במרצ מבפנים: "הם חושבים שהם יערימו עלינו? נלמד אותם איך ימנים עושים פוליטיקה".

דוד ביטן (צילום: Mickyalon    רישיון קריאייטיב קומונס : Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
דוד ביטן (צילום: Mickyalon רישיון קריאייטיב קומונס : Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)

האם הקרב הליכודניקים החדשים הולך לזלוג לתוך מרצ? על פי היוזמה החדשה של גורמים בימין נראה שהקרב הזה הולך להתפשט לזירה חדשה וזאת אם היוזמה לפריימריז פתוחים של גלאון תצא לפועל. כזכור, גלאון התפטרה מתפקידה כחברת כנסת על מנת לקדם את רעיון הפריימריז הפתוחים שלה במסגרתו כל אזרח ישראלי יוכל להצביע בבחירות הפנימיות במרצ מבלי להיות חבר מפלגה כלל.

על פי היוזמה של גלאון, מלבד העובדה שכל אזרח ישראלי יוכל להצביע בלי להיות חבר מפלגה, גם לא תדרש תקופת אכשרה למועמד לכנסת. כלומר, אדם יוכל להתפקד למרצ רגע לפני הבחירות ולהפוך למועמד מבלי שאיש ייבחן אותו. בימין החליטו לקפוץ על המציאה ולהתארגן על מנת להשפיע על מרצ מבפנים.

פעילים בימין אמרו לנו: "לעומת השמאלנים שמתפקדים לליכוד וקוראים לעצמם 'הליכודניקים החדשים', אנחנו אפילו לא נצטרך להתפקד למרצ. הם חושבים שהם יערימו עלינו? נלמד אותם איך ימנים עושים פוליטיקה. היכולת שלנו להתארגן גבוהה פי כמה משלהם, בטח אם לא צריך להתפקד ולעזוב את המפלגות שלנו".

 ואכן, בימים אלה אוספים בימין פרטים של רבים שרוצים להשתתף ביוזמה על מנת להתארגן ככוח גדול ליום הפקודה. לטענתם רבים כבר הצטרפו ליוזמה הזאת שרצה עד כה מתחת לרדאר והם מאמינים כי כעת, כשגלאון התפטרה ונושא היוזמה שלה פרץ קדימה, גם הם מתכננים להרחיב את היוזמה ולאסוף תומכים נוספים.

WhatsApp Image 2017 10 26 at 09.38.49 9f6e6

כזכור, בעבר התבטאו חברי כנסת רבים בימין ביניהם דוד ביטן, יואב קיש ואורן חזן נגד הליכודניקים החדשים ומפלגת הליכוד פעלה על מנת להוציא את הליכודניקים החדשים מתוכה. כעת נראה שמלבד ניסיונות הבלימה של התופעה, הימין גם עובר להתקפה על השמאל.