אז גם אם אתם במלוא הכוחות שלכם, ואתם עובדים מבוקר ועד ערב  - עליכם לחשוב על השנים שיבואו. שנים בהם הכוחות מדלדלים ואין את היכולת לצאת לעבוד ולהרוויח.

כלים
בחירת פנסיה
בחירת פנסיה

אך מנגד הצרכים המינימליים גבוהים למדי ויש בהחלט צורך בהכנסות שוטפות, כדי לחיות בכבוד ברמת החיים אליה הורגלתם. לשם כך על כך אחד לנהל קופת חיסכון בה הוא מפקיד מידי חודש בחודשו סכום מסוים מהכנסותיו. הסכום המצטבר בקופה זו ממתין לו עד לגיל הפרישה. אז הוא יוכל לכלכל את עצמו מכספי החיסכון הללו.

קיימים מגוון מוצרי פנסיה שונים. ההבדלים בין המוצרים הם בכמה מישורים. כאשר אדם בוחר את המוצר הפנסיוני שלו עליו לבדוק את האפשרויות ולבחור את הקופה הטובה ביותר בהתאם לגילו, למינו, לרמת ההכנסות שלו ולפרטים נוספים.

קרנות פנסיה – מאפיינים של ביטוח

ביטוח – קרנות פנסיה מכילות גם מרכיב ביטוחי. מה שאומר שאם חל מקרה בו אדם מאבד את כושר העבודה שלו במהלך השנים, יש לו ביטוח על כך והוא מקבל קצבה חודשית בגין אובדן כושר עבודה.

מוות – במקרה בו חוסך נפטר, הקצבה החודשית תשולם לשאירים של החוסך.

על בחירה נכונה

על מנת לבחור את הקופה הנכונה והכדאית ביותר יש להתייחס למספר פרמטרים. אנשים רבים בוחנים את עלות דמי הניהול ובוחרים על פי מדד זה. ויש בכך היגיון, כיוון שככל שנשלם פחות עבור ניהול הקרן, כך יישאר בידינו סכום כסף גבוה יותר. אך אין בכך די. כיוון שיש מספר נקודות חשובות נוספות שיש לשים לב אליהן. בהיותן משפיעות בצורה ניכרת על הרווחיות של קרן הפנסיה. יש לבדוק את התשואה ארוכת הטווח, לבחון מדד שארפ וכן תשואה דמוגרפית. שלושת מדדים אלו יוכלו לספר לכם האם קרן הפנסיה שלכם משתלמת וכדאית, או שמומלץ לכם לבצע שינוי.

קיימים כלים דיגיטליים שונים וסימולטורים שיוכלו לעזור לכם לבצע השוואת פנסיה. המטרה שלכם היא להפריש סכום חודשי שיניב לכם תשואה גבוהה ככל האפשר. כדי להגדיל את סכומי הכסף שלכם ולשלם סכומים נמוכים ככל האפשר תמורת השירות. חשוב לערוך השוואת פנסיה על מנת למצוא את המוצר המתאים והטוב ביותר עבורכם. כך תוכלו למקסם את סכומי הכסף שאתם מפקידים, ולקבל בבוא העת קצבה נכבדה שתתאים לצרכים שלכם.