בית המרקחת הקהילתי הראשון בישראל שהחל לחסן בימים אלה נגד מחלת השפעת, הוא בית המרקחת "פרמה-שיא" החבר ברשת "ש.ר.מ. פארם" – רשת בתי מרקחת קהילתיים, והוא ממוקם ברחוב בקעת בית נטופה 25 בכפר סבא.

כלים

לאחרונה יזם משרד הבריאות מהלך חדשני שבמסגרתו יורשו לראשונה רוקחים לחסן נגד שפעת, לאחר שיעברו הכשרה בנושא. 16 רוקחים סיימו את ההשתלמות הראשונה שנערכה לרוקחים, ובימים אלה הפך בית המרקחת של הרוקח אילן קרייזר החבר ברשת "ש.ר.מ. פארם" לבית המרקחת הקהילתי הראשון בישראל המחסן נגד שפעת.

אריה פז, מנכ"ל רשת "ש.ר.מ. פארם", מסר שהרשת גאה להיות בחוד החנית של היוזמה המבורכת של משרד הבריאות – להנגיש את החיסון לשפעת לציבור הרחב במרחבי בריאות נוספים כמו בתי המרקחת הקהילתיים. רשת ש.ר.מ. פארם מונה 108 בתי מרקחת קהילתיים ברחבי הארץ, מה שיאפשר בעתיד להקל על כלל האוכלוסייה להתחסן וכך להפחית במידה ניכרת את התחלואה.

הרוקח אילן קרייזר, שכבר החל לחסן בבית המרקחת שלו בכפר סבא קורא לציבור להגיע ולהתחסן. "שפעת איננה סתם הצטננות אלא הינה מחלה חמורה העלולה להוביל לאשפוז ואפילו למוות. בניגוד לדעה שמחזיקים בה רבים, החיסון נגד שפעת אינו גורם להופעת המחלה מאחר שהוא מורכב מנגיף מומת. החיסון מהווה למעשה חשיפה מבוקרת לתכונות הנגיף, דבר המאפשר לגוף לייצר נוגדנים לנגיף אשר מגנים עליו ומונעים במקרים רבים הידבקות אם הוא נחשף מאוחר יותר לנגיף החי. חשוב לזכור כי גם אנשים בריאים בדרך כלל יכולים לחלות בשפעת ואף להפיץ את המחלה לאחרים אשר להם המחלה עלולה להיות מסוכנת בהרבה.  ככל שיותר אנשים יקבלו את החיסון תיווצר התחסנות סביבתית ופחות אנשים בסביבה ספציפית זו יחלו בשפעת".

עוד מסר, כי לפי הנוהל של משרד הבריאות – החיסון בבתי המרקחת יינתן לבני 18 ומעלה שאינם חולי אסטמה. הרוקח המחסן יתשאל כל מטופל לפני ביצוע החיסון על מנת לוודא כי אין סיבה שלא לחסן.