הן לבנות ונאות למראה אבל גם מרעישות ומלכלכות במיוחד. מצד אחד הן סמל לשלום ואחווה ומצד שני הן משאירות אחריהן מזכרות לא נעימות כמו כינים ומחלות שונות. אם ניחשתם בשלב הזה שמדובר ביונים הלבנות והצחורות אפשר רק להניח שגם אתם זכיתם לביקור מהן, ביקור שלא מסתיים בקפה ועוגה אלא בקן שנבנה על אדן החלון כאילו נכנסה לכם שותפה חדשה לדירה. בהנחה שאתם בוחרים את דיירי הבית בקפידה ואין לכם שאיפות לסכן את בריאותם של הילדים או המבוגרים, הרחקת יונים היא הצעד המתבקש והנה שלוש דרכים אפשריות לעשות זאת.

כלים

 

השיטה היעילה ביותר: דוקרנים

לפני הכל חשוב להבהיר כי פתרונות הדברה הם אולי אפקטיביים מאוד כשמדובר במזיקים כמו מקקים או נמלים, אבל בכל הקשור ליונים אין לנו כל צורך בחומרים רעילים שיפגעו בהן http://eco-bug.co.il/pestcontrol/. בצעדים פשוטים אפשר להרחיק את היונה הנוכחית וגם לאותת לחברות שלה שאתם לא ממש מוכנים לארח. הדרך היעילה ביותר היא הצבת דוקרנים, כאשר יש לכם שתי אפשרויות מרכזיות: אפשרות אחת היא לרכוש דוקרנים פשוטים בחנויות כמו הום סנטר או הום דיפו למשל, ולהתקין בעצמכם. זה הפתרון הזול יותר אבל גם האיכותי פחות. דוקרני הפלסטיק לא בהכרח ישיגו את המטרה והיונים ממש לא ימהרו לברוח. הפתרון השני הוא להיעזר בגורם מקצועי שיתכנן באופן מדויק את מיקום הדוקרנים ואת איכותם.

 

פתרון טוב: רשת

אנחנו מכירים את הרשתות שמונעות מהיתושים להיכנס בלילות הקיץ החמים, אבל גם במרפסת השירות – המקום האהוב על היונה שלכם – רצוי להתקין רשת חזקה מאוד. הרשת הזו תמנע מהיונים להיכנס בלי לפגוע במראה המרפסת או בנוף שנשקף ממנה. כמובן שמומלץ לבחור ברשת עמידה כדי להבטיח הרחקת יונים לטווח ארוך http://eco-bug.co.il/pigeon-control/, ולמנוע מהרשת להיסדק ולהישבר ביום חורפי במיוחד.

 

פתרון פחות יעיל: דחליל

אם ראיתם אצל השכנים שלכם דחליל משונה על אדן החלון סביר להניח שהוא מנסה להילחם ביונים בדרך יצירתית ואסתטית. הבעיה היא שאם תחזרו פעם נוספת בעוד זמן קצר תגלו ליד הדחליל יונה או שתיים שהגיעו לבקר. הסיבה שהן שם די פשוטה: היונה קצת יותר חכמה ממה שנדמה לכם. הדחליל ירתיע אותה במפגש הראשון, אבל מהר מאוד היא תזהה את הטריק ותבין שאין שום בעיה להתמקם לצדו בנחת ובשלווה. אם אתם רוצים להציב להנאתכם פסלון חמוד על אדן החלון אתם בהחלט מוזמנים לעשות את זה, אבל במבחן התוצאה הדחליל פשוט לא יעיל.