איך תתכוננו טוב יותר לשופינג בנסיעה הבאה שלכם לחו״ל, כיצד תוכלו לחסוך (ולו מעט) כסף, ואיפה כדאי לכם לצאת לקניות השנה?

כלים

 

שולי מילשטיין

בהתחשב בעובדה שמחירי כרטיסי הטיסה ליעדים קרובים ורחוקים כאחד הוזלו משמעותית בשנים האחרונות, לא פלא שיותר ויותר אנשים טסים לסוף שבוע קוויקי בחו"ל בעיקר כדי לעשות קניות: האחד תר אחר אופנה סקנדינבית אלטרנטיבית, השני לא מסתפק בפחות מפראדה ועבור השלישי סל הקניות אינו שלם בלי כמה גאדג׳טים חדשים. אז איך תוכלו להיערך לשופינג בחו"ל בצורה מיטבית? הכל תלוי במה אתם מחפשים. הנה ארבעה טיפים למתחילים וגם חמישה יעדים מומלצים.

אמצעי תשלום המתאים

ככלל, כמעט בכל מקום בעולם תוכלו להשתמש בכרטיסי אשראי במרכזי הקניות הגדולים. ייתכן שבמקומות מסוימים תצטרכו להיות מוכנים עם מזומן, אך אלו לרוב עסקים קטנים. אם אתם נוסעים הרבה לחו״ל, שווה לכם לנהל גם חשבון מט"ח. בחלק מחברות האשראי תוכלו ליהנות באופן זה מעמלות נמוכות בהשוואה לחשבון השקלי הן בביצוע עסקה והן במשיכת מזומנים.

השוואת  מחירים

בין אם מדובר במכנסי ג׳ינס מרשת אופנה פופולרית או במצלמת DSLR חדשה, רוב הסיכויים שתוכלו לבצע השוואת מחירים מהמחשב בבית בין הסניף בארץ, חנויות הדיוטי-פרי בהלוך ובחזור והחנויות ביעד הנסיעה. מתלבטים לגבי יעד קניות מועדף בחו"ל ומעוניינים בחוות דעת ומיקומים של חנויות במדינות השונות? תוכלו לקבל אינדיקציה טובה מאתר number.com, אתר אינדקס עסקים רחב יריעה, מקבילתו המקומית אצלנו היא דפי זהב.

החזר מס

גובה ה-Tax Refund אמנם משתנה ממקום למקום, אבל החזר המס הוא אחד מאמצעי עידוד קניות לתיירים האפקטיבי ביותר בעולם. אם אתם מטיילים לאיחוד האירופי תוכלו להיעזר באתר Vatfree, עם כל המידע הנדרש בנושא ולברר את גובה ההחזר המגיע לכם.

תזמון זה עניין של טיימינג

מכירות סוף העונה, המתקיימות ארבע פעמים בשנה במדינות שיש בהן ארבע עונות, הן מועד מצויין למי שמעוניין להנות מהנחות מפליגות. זכרו לוודא את שעות הפעילות במקומות שאתם מתכננים לבקר בהם, יש עדיין מקומות בעולם שמאמינים בהפסקת צהריים הכוללת מנוחה קלה, ואחרים שסוגרים יום שלם לכבודו של קדוש זה או אחר.

ורשה: קניוני ענק במרכז עיר הבירה

פולין בכלל ובירתה ורשה בפרט נהנות בשנים האחרונות מגידול במספר התיירים וממעמד של עיר צעירה ותוססת כמו בירות אירופה האחרות, ולראייה ניתן למצוא בכל זמן סייל נתון גדודים הצובאים על קניוני העיר. בקניון Złote Tarasy, הממוקם בצמוד לתחנה המרכזית, תמצאו כמה עשרות חנויות בגדים, משחקים, תכשיטים ובר מעוצב הפועל בכניסה לבתי הקולנוע. מי שיעדיף מרכז הכולל למעלה ממאה חנויות, יוכל לשים פעמיו לאזור אחר בעיר – נסיעה קצרה שבסופה גן עדן לקניינים. בקניון Arkadia, אחד הגדולים ביותר במזרח אירופה, פועלות קרוב למאתיים חנויות. אם גם פה לא ימצא מבוקשכם אולי עדיף שתתמקדו בסצינת הפירוגי העירונית.

הונג קונג: לא תצאו בידיים ריקות

בכתבה של רשת ה- CNN על הערים הטובות בעולם לקניות, תוארו המוכרים בחנויות האזור המנהלי המיוחד של הרפובליקה העממית של סין כ-Stalkers, והדברים נכתבו בטון חיובי: ״הם לא יעזבו אותך עד שלא תמצא את מבוקשך. אם אתם לא יודע מה אתה רוצה, הם יגידו לך״. את המפגש עם המוכרים ההונג-קונגים תוכלו לחוות בקניוןThe Landmark  (ידוע גם כ-Central), אחד הוותיקים בעיר ועם רשימת חנויות יוקרה ומסעדות מישלן במתחם. אם במוצרי אלקטרוניקה עסקינן, תוכלו למצוא את מבוקשכם בשוק הטלפונים החכמים Sin Tat Plaza, ברשת Broadway, או ב-Fortress. ומה עוד חשוב לדעת בנושא? למורן זלמה הפתרונים.

בואנוס איירס: קניות בקצב הטנגו

בירת ארגנטינה מופיעה גם היא במקום של כבוד באותה כתבה, המגדירה את השופינג בה כלא פחות מסקסי. הסיבה לכך היא תעשיית העור האיכותית והמשתלמת. מי שחפץ בנעליים לגבר יבקר באחת מהחנויות של Mocasines Guido בעיר, מותג ידוע הפועל מאז 1952. את כל יתר פריטי האופנה והאביזרים הנלווים תוכלו למצוא לאורך וסביב רחוב Calle Murillo, בו פועלות כמה עשרות חנויות למוצרי עור, שכמה מהן אף מציעות שירותי חייטות.

עודפי מותגים: לקנות פראדה ליד פירנצה

במידה שתקציב הקניות שלכם איננו מוגבל בתקרה מסויימת, אתם בהחלט יכולים למצוא את מותגי האופנה המובילים בעולם ברחובות פירנצה, רומא ומילנו, אם למנות רק כמה. אם  לעומת זאת אתם מעוניינים לחסוך, כל שעליכם לעשות הוא לברר האם יש בסמוך לעיר אאוטלט ייעודי. ב-The Mall השוכן מרחק כ-45 דקות מפירנצה תמצאו חנויות של ארמני, אלכסנדר מקווין, קורנליאני, ג׳ימי צ׳ו ואחרות. ב-Barberino Designer, מרחק כחצי שעה נסיעה מפירנצה, תמצאו גם מותגים מסוג אחר כגון אדידס, ביאלטי ו-North Face, אך גם את אלו היוקרתיים יותר. אגב, אין הכרח בהשכרת רכב כדי להגיע לאאוטלטים הנחשקים, מתחנת הרכבת Santa Maria Novella יוצאים תדיר אוטובוסים ייעודיים מפנקים.

אם אתם רוצים לקנות את זה, בניו יורק מוכרים את זה

בניו-יורק, כך נדמה, באמת יש את הכל: מותגי יוקרה בשדרה החמישית, חנויות ספרים המתמחות בעתיקות ובתי כלבו שישאירו אתכם פעורי פה. דומה שאין גבול לכמות הסגנונות והפרשנויות של מה שמוגדר כאן כשיק וההיצע של בתי מעצבים כגון גאלאנוס, דיור, ג'יבנשי ואונגורו. תוכלו למצוא בהם פריטי לבוש ואקססוריז מכל התקופות.  נקישת עקביה של קרי ברדשו אולי כבר לא מהדהדת ברחובות העיר ההומה, אבל את היותה אחת מבירות האופנה והקניות של העולם, ניו יורק מעולם לא איבדה.

האינטרנט מאפשר לנו גישה למידע רב אודות כל נושא צרכני שנבחר בו ולעיתים קל מאוד ללכת לאיבוד בתוך זרם האינפורמציה. דעו מה אתם מחפשים בבואכם לעשות סקר שוק מקוון והיו ממוקדי מטרה, כך בחירת יעד השופינג הבא שלכם תקלע עד כמה שניתן לצרכים לשמם באתם. בון וואייג'.