יכול להיות שאתם סובלים מנפילות מתח בלתי מוסברות, ויכול להיות שאתם בסך הכל רוצים להזיז את שקע החשמל מצד אחד של הסלון אל הצד השני. כך או כך, וגם בשורה של מצבים אחרים, אתם זקוקים לשירותיו של חשמלאי מקצועי ומנוסה שיידע לספק מענה מדויק לבעיה או למשימה שעל הפרק. רגע לפני שאתם בוחרים את האדם הראשון שמצאתם בגוגל (או בספר הטלפונים אם יש לכם אחד כזה), יש שלוש שאלות שממש חשוב לשאול.

כלים

 

1 – מה רמת הזמינות שלו?

לפני שאתם מזמינים חשמלאי חשוב לעצור ולוודא שאתם בוחרים בעל מקצוע שרמת הזמינות שלו גבוהה יחסית. זה חשוב בעיקר כשיש תקלה בבית או חשש מקיומה של תקלה שעשויה לסכן גם את שלומם של דיירי הבית. אם לפתע אתם נתקלים במצב שבו מכשיר חשמלי או שקע מסוים יוצרים קצר, אם אתם מריחים ריח שרוף שעלול להעיד על בעיה שתוביל להתלקחות או אם באופן כללי אין כרגע חשמל בבית (אבל לשכנים יש), אתם זקוקים למענה מהיר. בין אם אתם מחפשים חשמלאי ברמת גן, בתל אביב או בכל עיר אחרת – הזמינות שלו פשוט קריטית.

2 – כמה זה יעלה לכם?

השאלה הזו חשובה מאוד, אבל מעבר לשורת המחיר – שמיד תגלו עד כמה היא עשויה לבלבל – חשוב לשים לב לאותיות הקטנות ביותר, אלה שירמזו על אמינות ושירות טוב. יש אנשי מקצוע שיבטיחו מחירים נמוכים מאוד, אבל בפועל הם חסרי ניסיון או ידע טכני. יש גם כאלה שעלות הביקור שלהם נמוכה אבל התקלות שיתגלו יהיה מורכבות ויקרות מאוד גם ללא אחיזה במציאות. לכן חשוב לזכור שהמחירים הנמוכים ביותר הם לא תמיד האטרקטיביים ביותר, ומומלץ לבחור לא את החשמלאי הזול מכולם אלא את זה שיציע שירות מקצועית ואמינות גבוהה בלי להקפיץ את המחיר גבוה למעלה.

3 – האם הוא שירותי?

באופן כללי רצוי לא לשאול את החשמלאי האם הוא אדם שירותי ונעים, פשוט כי זו לא שאלה שתקבל בהכרח מענה כן ואמיתי. עם זאת, חברים ומכרים יוכלו להמליץ לכם על חשמלאים שירותיים, ואתם יכולים לזהות בעצמכם את רמת המיומנות, השירותיות והמקצועיות של האדם כשאתם משוחחים עמו. אם יש לכם תחושה לא ממש טובה, אולי כדאי שתסמכו על האינטואיציה שלכם. כשאתם מכניסים אדם הביתה ומעניקים לו גישה למערכת החשמל שלכם, רצוי שתסמכו עליו ועל תחושת הבטן שלכם.