סייעות, מטפלות, מנהלות משפחתונים, מפעילות בתי טף, מנהלות הגיל הרך ביישובי המועצה האזורית זבולון,  מפקחות במשרד החינוך, עובדים סוציאליים  ופסיכולוגים, השתתפו בשתי  הרצאות ייחודיות שערכה המועצה  - "הגשרים בין אתמול ומחר - בין כאב לתקווה", שכלל הרצאות מטעם מומחיות בנושאים אבל, אובדן ושכול בגיל הרך והוצגו בפניהם הכלים הטיפוליים וכלים הנדרשים להתמודדות עם מצבים אלה.

כלים
ראש המועצה האזורית דב ישורון. צילום: משה יערי
ראש המועצה האזורית דב ישורון. צילום: משה יערי

אחד המצבים הקשים שאנשי מערכת החינוך נאלצים לעיתים להתמודד איתם כמבוגרים הוא מתן תמיכה לילדים אשר חוו אובדן.  מערך החינוך לגיל הרך במחלקת החינוך במועצה האזורית זבולון  קיים שתי הרצאות שעוסקות בנושא אבדן ושכול בגיל הרך.

"הסיבה העיקרית לקיום שיח בנושא רגיש זה"  מסבירה מנהלת הגיל הרך והגנים במועצה האזורית זבולון חגית כהן ליכטר, היא, "שכאשר ילדים חווים אובדן הם תלויים מאוד בסביבתם להבנת עצם מושג המוות, נסיבותיו, הסופיות שלו, הפנמתו, התמודדות עם הכאב, התארגנות מחודשת של חייהם והמשך התפתחותם. יש חשיבות לכך שהמבוגרים בסביבתם, הורה , גננת, סייעת, מדריכה, או יועצת, יהיו מיומנים באבחנת מצבם בכדי לזהות את מצוקתם וללוות אותם בתהליך האבל".

המפגש הראשון, שהתקיים בהנחייתה של ד"ר רונית שלו  עסק במודלים תיאורטיים על אבל של ילדים בגיל הרך, עם יישומים טיפוליים בגן ומול ההורים.

המפגש השני בהנחייתה של  ד"ר אתי אבלין הציג את הכלים הטיפוליים - הגישה הנרטיבית, וויסות רגשי ואיך לדבר עם הילדים.

לדבריה של חגית כהן ליכטר, "המשובים שנתקבלו מהמשתתפות בהרצאות חיזקו את ההבנה עד כמה הנושא רלוונטי לכולם".