יש משימה אחת שאנחנו לא תמיד מטפלים בה מראש, ואנחנו מבינים עד כמה פספסנו רק בדיעבד, כשהבית מוצף או כשסימני עובש מופיעים על הקירות. אלא שאפשר למנוע את ההפתעות הללו ולהפוך את החורף לנעים קצת יותר. הנה מה שממש חשוב שתדעו על איטום הבית.

כלים

למה זה חשוב בכלל?

החורף הישראלי אולי קצר מאוד, ונדמה שבכל שנה הוא רק מתקצר יותר ויותר, אבל הימים הגשומים מצליחים להביא לנזקים לא מבוטלים. איטום גגות ואיטום הקירות החיצוניים הוא צעד שמאפשר הגנה טובה יותר גם על הקירות הפנימיים וגם על הרכוש שלנו. כך אפשר למנוע הצפות, נזילות, עובש וחדירת מים. הזמן האידאלי ביותר לדאוג למשימה הזו הוא כמובן הקיץ, לפני שהתקלה מתגלה במלוא עוצמתה ולפני שהנזקים היקרים נגרמים.

1 – לפני שמתחילים

רגע לפני שניגשים למשימה עצמה יש כמה צעדים חשובים ובסיסיים יותר. הראשון והמשמעותי מכולם הוא ההכנה לקראת פעולת האיטום. בשלב זה הגורם המקצועי יבצע ניקוי יסודי של הקיר כדי להעלים כל גרגר אבק מיותר, אבל הוא גם יקפיד על ייבוש מוחלט של הקיר. אם הוא רטוב או לח העבודה פשוט לא תוכל להתבצע.

2 – איתור נזילות

מהלך חשוב נוסף הוא איתור נזילות קיימות. אנשים רבים נוטים לחשוב שנזילה מגלים מהר מאוד כשהיא גורמת נזק, אבל האמת היא שהנזילה מתחילה הרבה קודם. עם שיטות מתקדמות כמו מצלמה תרמית אפשר לגלות האם הנזילה קיימת גם אם אין עדיין סימנים. כך אפשר לטפל בה מראש, לחסוך זמן וכסף, ולבצע איטום בצורה יסודית וטובה יותר.

3 – בחירת גורם מקצועי

זה אולי נשמע מובן מאיליו אבל בהחלט רצוי להתמקד בנקודה הזו. כשאתם מחליטים לבצע איטום גגות או קירות חיצוניים מומלץ שתשקיעו את הזמן בבחירת גורם מקצועי. מי שפועל באופן מסודר ונקי, קובע מחירים אמינים ומעניק שירותי מקצועי באמת – זה האדם הנכון למשימה. ודאו שיש לו את הניסיון הדרוש, פשוט כדי שתישנו טוב יותר בלילה. גם בחורף, כמובן.

4 – שיטות איטום שונות

באופן כללי יש כמה וכמה שיטות איטום, ואם תכירו אותן תדעו טוב יותר מה נכון לכם, וגם תבינו טוב יותר על מה מדברים איתכם אנשי המקצוע השונים. למשל, יריעות ביטומניות הן פתרון איטום נהדר למרפסות או גגות, והן גם שורדות זמן רב (כעשר שנים). שיטות אחרות עשויות להתאים לצרכים שונים ומגוונים.

5 – שיקום קירות פנימיים

אם ביצעתם איטום לקירות החיצוניים זו הכנה נפלאה לקראת החורף, אבל אם עשיתם את זה אחרי שנגרם נזק כלשהו לקירות הפנימיים – השאירו את משימת התיקונים לסוף. כך תדעו שאתם מלטשים ומשפרים את המצב אחרי שתיקנתם את הבעיה מיסודה. זאת בהנחה שאתם לא רוצים להתמודד עם נזקים נוספים בטווח הקצר.