המועמד לראשות עיריית אשקלון מוחה על מדיניות העירייה לגלגל על הגננות את גביית תשלומי ההורים: "פגיעה בילדים ובהורים, בעיקר בשכונות החלשות"

כלים
איתי סהר (צילום: ראובן קפוצינסקי)
איתי סהר (צילום: ראובן קפוצינסקי)

"יש לפעול לאלתר לשנות את המדיניות ולהעביר את האחריות לגביית תשלומי הורים מציבור עובדי החינוך לגורמי המקצוע בעירייה, ולבצע זאת בדחיפות וללא דיחוי, כבר בשנת הלימודים הקרובה". כך כתב עו"ד איתי סהר, יזם אשקלוני מצליח ומתמודד לראשות עיריית אשקלון, לראש העירייה בפועל תומר גלאם, במכתב שכותרות "שימוש פסול בעובדי חינוך לצרכי גבית כספים".

"ישנן בעיות רבות סביב תשלומי ההורים וההתנהלות סביבם, אך ברצוני להתמקד באופן בו מתבצעת הגביה באשקלון", כתב סהר, "הוראות משרד החינוך קובעות כי גביית תשלומי החובה תתבצע על-ידי הרשויות המקומיות. העירייה מחזיקה בכוח אדם מיומן בגביית כספים ובמנגנון הדרוש, אבל בעיריית אשקלון מחייבים דווקא את עובדי החינוך לבצע גביה, בניגוד להוראות ובוודאי שבניגוד להיגיון. אנשי חינוך בעלי תואר והכשרה בחינוך עוסקים בגביה והזמן נגרע מהילדים".

סהר: "עיריית אשקלון פוגעת ביחסי עובדי החינוך עם ההורים. האם הורה שאינו עומד בתשלומים צריך לשלוח את הילד לגן לבד או בליווי מבוגר אחר, כדי להימנע ממפגש עם הגננת ואי הנעימות שבו? התוצאה היא נתק בין הגננת להורים שפוגע בילדים. הגננת לא צריכה להיות דמות המזוהה עם קשיים כספיים אלא כתובת זמינה ומזמינה עבור ההורים בכל הקשור לחינוך הילדים, לעיתים במיוחד בזמנים בהם המצב הכלכלי דוחק. עובדי חינוך בשכונות נאלצים להתמודד לעיתים קרובות יותר עם נושאים כלכליים מורכבים ונושאי רווחה על חשבון הזמן החינוכי. דווקא היכן שחינוך איכותי נדרש במיוחד והיכן שחשיבותו גבוהה יותר לצמצום פערים ופיתוח פוטנציאל – מקבלים פחות".

"הפתרון קל וזמין ומחייב מינימום של התערבות ניהולית. בפניך הזדמנות להפסיק את הפגיעה בילדינו ובעתיד העיר ולפעול לאלתר לשנות את המדיניות", כתב סהר.