לכאורה, היה אפשר לחשוב ששירות ניקיון משרדים המסופק למשרד פרטי הממוקם על שפת הרחוב או בבניין מגורים קטן, יהיה שונה מהותית מהשירות המסופק למגדל משרדים גבוה ומודרני, שבתוכו שוכנים מאות משרדים שונים.

כלים
ניקוי משרד
ניקוי משרד

בפועל, מדובר בשירות זהה לחלוטין, המסופק בדרך כלל על ידי אותן חברות ניקיון המשרתות הן משרדים קטנים במבנים קטנים והן משרדים גדולים במגדלי משרדים מפוארים. זאת ועוד, ישנם מקרים רבים בהם ליושבי מגדלי המשרדים ניתן החופש לבחור את חברת הניקיון שתספק להם את השירות, כך שכל משרד יכול לעבוד עם חברת ניקיון שונה, אם אינו מתחבר לחברת הניקיון המוצעת על ידי הנהלת המגדל.

אתגרים ייחודיים בשירות ניקיון משרדים במגדלי משרדים גבוהים

אחרי שאמרנו את זה, שירות ניקיון משרדים הניתן במשרדים רבי קומות יכלול בדרך כלל מספר אתגרים שמשרד קטן לא צריך להתמודד איתם כלל. כך למשל, נושא ניקוי החלונות. מגדלי משרדים רבים נהנים מחיפוי זכוכית חיצוני המעניק למגדל את המראה המודרני והעכשווי שלו. ניקוי חלונות בגובה 20 קומות אינו דומה כמעט בכלום לניקוי חלונות בגובה הקרקע. המדובר על משימה שהיא גם מורכבת מבחינה מקצועית וגם נושאת סיכונים ייחודיים שדורשים ידע מקצועי ייעודי. בהתאם לכך, מרבית חברות הניקיון המציעות שירותי ניקיון משרדים, לא תתעסקנה בכלל עם ניקיון חיצוני של חלונות המשרדים במגדל משרדים, משימה אשר תוצא לחברה ייעודית המבצעת ניקיון חלונות בגובה באמצעות סנפלינג למשל.

מהו היחס של עובד הניקיון למשרד שלכם?

ההבדל האמיתי בין שני המצבים יכול להתעורר דווקא בראשו של איש הניקיון ושל מנהל חברת הניקיון עצמם. בדיוק אותה השפעה שעובדת על לקוח המגיע למשרד בבניין מגורים ישן מול לקוח שמגיע למשרד בקומה 20 במגדל משרדים מפואר, חלה גם על עובדי הניקיון שמרגישים צורך להקפיד יתר על המידה בשמירה על הסטנדרטים שמוטמעים במראה המשרד. המשמעות האופרטיבית היא ששירות ניקיון משרדים עבור משרד הממוקם במגדל משרדים יינתן בדרך כלל עם יתר תשומת לב ויתר הקפדה על הפרטים הקטנים, בעוד שעבור משרד קטן בבניין מגורים, הדברים יתנהלו יותר בעצלתיים.

האחריות שלכם לדרוש את מה שמגיע לכם, ולעשות את זה בעדינות

על אף שלכאורה מדובר בנושא שולי וזניח בתחום של ניקיון משרדים, אם אינכם מרוצים מהשירות הניתן לכם במשרד, ישנה בהחלט אפשרות שזוהי הסיבה המרכזית לכך. ייתכן מאוד שעובד הניקיון שעובד אצלכם במשרד פשוט לא מכבד מספיק את המשרד שלכם, שהוא לא מרגיש את הצורך להקפיד על ניקיון המשרד בסטנדרטים של משרד מפואר ומודרני, ופה אתם נכנסים לתמונה. ישנה חשיבות רבה לשבת עם העובד, ולהעביר לו את התחושה של סטנדרטים גבוהים וציפיות גבוהות, גם מבלי להגיד לו את זה באופן ישיר שיגרום לו להרגיש שמפעילים אותו כמו רובוט.

זה הכל עניין של גישה

מעבר לחומרי הניקוי, כלי הניקוי המקצועיים והידע המקצועי של עובד הניקיון במשרד שלכם, ישנה חשיבות רבה לגישה שאיתה מגיעה העובד אל המשימה, ואתם כבעלי המשרד רוצים להבטיח שהוא מגיע עם הגישה הנכונה, שהוא חש צורך אמיתי להפוך את המשרד שלכם למעבדה סטרילית בכל פעם שהוא מגיע לביקור עבודה. האתגר שעומד בפניכם דומה מאוד לאתגר שאיתו אתם מתמודדים בגיוס לקוחות: לגרום לו להבין את מה שאתם רוצים שהוא יבין, מבלי להגיד לו את זה באופן חד משמעי ובוטה. אם תמצאו את הדרך לעשות זאת בצורה אפקטיבית, תוכלו לגלות שזה מספיק כדי ששירות ניקיון משרדים שעליו שילמתם עד כה, יכול להיות יעיל הרבה יותר ויסודי הרבה יותר ממה שחוויתם אי פעם.