שיירת המחאה "ממטולה עד אילת" – קבוצה של עשרות הורים הנוסעת במשך חול המועד ממטולה עד אילת במחאה על תשלומי ההורים ולמען חינוך חינם לכל ילדי ישראל - הגיעה שלשום (יום שני ה- 2/4) לזכרון יעקב ולפרדס חנה-כרכור.

שיירת החינוך- צילום  נופר לוביץ
שיירת החינוך- צילום נופר לוביץ

 עם הגעת השיירה לזכרון יעקב נערכה פגישה של מובילי מחאת ההורים – מארגן השיירה פיצ'י דובינר, יו"ר ארגון "דרישת העם חינוך חינם", ועינב לוביץ'-מצרפי, תושבת פרדס חנה ופעילת "בשם הציבור, פרדס חנה-כרכור", עם המטיילים הרבים ותושבי המקום שהגיעו לבלות בחופשת הפסח במרכז המושבה ובמדרחוב .קבוצת הורים פעילי המאבק ערכו הסברה להורים המטיילים, חולקו עלונים והניפו כרזות.

בפרדס חנה-כרכור קיימו ההורים הפגנה מול בניין המועצה המקומית במחאה על מכתבי האיום בתביעה שנשלחו להורי בית הספר התיכון "חקלאי ברנקו–וייס"  בגין חוב מדומה על תשלומי רשות שההורים, כביכול, חייבים למועצה.

בסוף היום חנתה השיירה ללינת לילה מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, ברעננה. השיירה יצאה ביום ראשון ממטולה ותגיע מחר (ה') לאילת.

שיירת החינוך צילום נופר לוביץ בסון 3cfc0

 "המחאה למען חינוך חינם תופסת תאוצה", אומרת לוביץ'-מוצרפי, "נפגשנו עם קהל היעד - משפחות, הורים וילדים, וניכר כי הקהל הביע תמיכה גדולה במטרת מאבקנו - חינוך חינם שוויוני ואיכותי לכל ילדי ישראל. יש לי הרגשה שאנשים מתחילים להבין ולהפנים את המסר שלנו  - תשלומי רשות אינם גזירת גורל ואפשר פשוט להפסיק לשלם. על דבר אחד הסכימו כולם, ללא יוצא מן הכלל: שחינוך במדינת ישראל צריך להיות חינם איכותי ושיווני!"

"המסע שיצאנו אליו הוא מסע חוצה גבולות, אומר דובינר, "יצאנו מן המדיה אל הרחוב, אל האנשים. פגשנו אנשים מכל המגזרים ומכל שכבות האוכלוסייה. אנשים החלו לחשוף בפנינו את הסיפור האישי שלהם ושמענו על חוויות קשות של אנשים שכיום הם כבר הורים וסבים ועדיין זוכרים את ההרגשה הקשה שחוו כתוצאה מהדרה מפעילויות ומטיולים. עושה רושם שנגענו בעצב החשוף של החברה בישראל. אני מתרגש בכל פעם מחדש לנוכח החיזוק החיובי שאני מקבל מאותם אנשים. ככל שאנו מתקדמים במסע אני מבין עד כמה המאבק חשוב והכרחי – עם הספר לא יכול להרשות לעצמו להפריט את החינוך!"

לוביץ'-מצרפי משתתפת בתוכנית "יוזמים שינוי" של ארגון הברית הישראלית - רשת אזרחית המסייעת לפעילים חברתיים באמצעות כלי תמיכה אנושיים וטכנולוגיים ומסלול הכשרה מנהיגותי, במטרה לרתום את רוח המחאה החברתית ליצירת גל השפעה שישנה את המציאות בישראל - למען חברה יותר דמוקרטית, שוויונית וצודקת, ברוח מגילת העצמאות.

שיירת החינוך 1 2452e