סביר להניח כי לפחות פעם אחת בחיים יצא לכם להיתקל בכתבה על מטיילים ישראלים שנתקעו בחו"ל באמצע טיול על הר בתוך סופה. מה עושים במצב כזה? היכנסו לפרטים.

כלים
חילוץ מטיילים
חילוץ מטיילים

 

חשוב להיערך בהתאם לאזור אליו אתם בוחרים לטייל ולקחת בחשבון שצריך לארוז דברים גם לשעת חירום, במצב בו התקשורת עם העולם החיצון תהיה יותר קשה לביצוע אם בכלל. בכתבה הבאה נדבר על הציוד החשוב למטיילים, זה שיעזור לכם להיות מוכנים לקראת הטיול הבא.

ציוד חשוב למטיילים

תרמיל גב איכותי - חשוב לבחור בתרמיל גב איכותי שיהיה נוח מבחינה אורתופדית, במיוחד כי מדובר בהליכות ארוכות שיכולות להימשך לאורך היום. תרמיל בצורת מבנה שק יהיה הכי נוח לסחיבה לאורך מספר שעות ביום. במיוחד כאשר מדובר בסחיבה של מספר דברים שיכולים להיות כבדים יחדיו. כיסוי תרמיל וכבל לאבטחת התרמיל, נחשבים אף הם לציוד חשוב למטיילים.

ביגוד לטיול - בגדים תרמיים, בעיקר הבגדים התחתונים, על מנת לשמור על חום הגוף. כפפות, חם צוואר, מעיל גשם שמונע חדירה של מים, גרביים וכובע הם חלק מפריטי הביגוד שתהיו חייבים לשאת אתכם בתוך התרמיל. קחו בחשבון שאתם תצטרכו לקחת כמה מכל סוג בביגוד לכל יום ולבגדי החלפה במידה ויהיה צורך בזה.

מכשיר לווייני – אם כבר אנחנו מדברים על ציוד חשוב למטיילים, אזה זה הכלי החשוב ביותר, בעיקר אם אתם נוסעים למקום שהינו מבודד, אפילו באופן יחסי. המכשיר הלווייני קל משקל ועמיד בפני מזגי אוויר קשים במיוחד. בעזרת המכשיר ניתן ליצור קשר עם העולם בלי אינטרנט או תקשורת סלולרית ובכך למנוע הרבה בעיות. כאשר מישהו יוצר קשר עם המוקד בעזרת הלוויין ניתן לאתר את המטייל ואת הבעיה שאליה נקלע בקלות ולפעול בהתאם. המכשיר הלווייני כבר הציל לא פעם חייב מטיילים שאילולא הטלפון לא היו נמצאים ו/או שורדים.

מוצרים נלווים - יכול להיות שנראה כי הם אינם חשובים, אך המוצרים הנלווים אינם משהו שתרצו לוותר עליו. כדורים מיוחדים וכדורים להורדת חום וכאבים, עזרה ראשונה (הכוללת פלסטרים, תחבושות, יוד, פדי גזה, נייר דבק ועוד), מוצרי היגיינה נשית, כלי רחצה, נייר טואלט, מדחום, דוחה יתושים, תחבושת אלסטית, פנסים, שקיות חימום, גפרורים ועוד.

אוהל - אוהל עמיד לגשם ושקי שינה יספקו לכם את השינה שדרושה לכם על מנת להמשיך בטיול ולאגור כוחות.

בישול - כירה קטנה ניידת שלא תופסת הרבה מקום, אך עדיין מספקת את הסחורה וסכו"ם שיוכל לשמש אתכם לאכול בשטח.

הרשימה שמפורטת למעלה הינה ציוד חשוב למטיילים, אך כמובן שלכל אחד יש פריטים נוספים חשובים עבורו, שכל אחד צריך לזכור להוסיף, בהצלחה!