על קורס סקיפרים שמעתם?

קורס משיט 30, או בשמו היותר מוכר, קורס סקיפרים הוא קורס שנותן לכם לעשות רישיון להשטת יאכטות. אז אם גם אתם תמיד חלמתם להשיט את כל המשפחה או החברים לחופשה מדהימה בים ומעבר לו, זה הקורס שאתם צריכים לעשות.

קורס סקיפרים
קורס סקיפרים

 

למי מתאים קורס סקיפרים?

מלבד העובדה שאתם צריכים להיות בני 18 ומעלה ובריאים, כל אחד יכול לעשות קורס סקיפרים, ולא משנה מה המטרה שלכם: עבודה, תחביב חדש, וכמובן לבילוי. בקיץ הישראלי החם, אין דבר יותר מושלם מלבלות על יאכטה בים הרגוע, עם החברים או המשפחה, לשתות ולאכול, באירועים או סתם חופשה לסוף שבוע או אפילו שבוע אם ממש בא לכם להתפנק. לכל מטרת שייט יש רישיון מיועד כשאר הבסיס הוא קורס סקיפרים- משיט 30. במידה ותרצו לשוט לחו"ל אז יש לכם שתי אופציות: טיולים מאורגנים בהם אתם שטים לאיים או מדינות מסוימות (כמו קרואטיה, יוון, מונטנגרו וכד') או לעשות רישיון משיט 60, אשר ייתן לכם אישור לשוט אל מעבר לגבולות ישראל בכוחות עצמכם, אם תשכירו יאכטה או תרכשו אחת.

במידה ותרצו לעבוד בתור משיטים בסירות מסחר, או צוות על יאכטה למטרות נסיעות בתשלום, תצטרכו לעשות רישיון משיט 40. חשוב לשים לב שכל רישיון לוקח תקופת זמן אחרת, ולפעמים גם דורש ניסיון- ברישיון משיט 60 לדוגמה, צריך לצבור ניסיון של שנה עם רישיון 30 ורק לאחר מכן ניתן לגשת למבחנים של משיט 60.

מה חשוב לעשות לפני בחירת קורס סקיפרים?

בדיקה מה כולל הקורס והתשלום עבורו- מה היקף השעות, האם ניתן ללמוד גם אונליין? כמה חודשים הקורס, לימודי בוקר/ ערב? בדקו איזה ניסיון יש למורים, כמה שנים הם עוסקים בתחום, כמה קורסים כבר העבירו. חשוב! מה יחס המורים לעומת התלמידים בכיתה, חשוב שהיחס יהיה קטן מכיוון שהקורס לא פשוט ורצוי לקבל יחס כמה שיותר אישי. השוו מחירים בין בתי הספר השונים. בקשו שייט ניסיון (אין כמעט בית ספר שיגיד לכם לא).

מה כולל בתוכו קורס סקיפרים?

  • קורס הסקיפרים מתחלק לשניים: מעשי ועיוני. החלק העיוני מתחלק לשניים:
  • ניווט מכשירים- מצפנים, קשר, מד רוח, GPS ועוד.
  • ניווט חופי- מציאת מקום, מציאת אתר, הכרת המפה הימית, שגיאות מצפן וכד'.
  • מכונאות- מערכות קירור, מערכת שימון, משאבות.. ימאות ספינה- חוקי דרך, עגינה, מקרים ותגובות וכו'.

לאחר שעברתם קורס סקיפרים, תוכלו להצטרף למועדון שייט שם תוכלו להשיט באופן קבוע יאכטות וליהנות עם חבר'ה בדיוק כמוכם. אם אתם חושבים על חוויה שונה ומיוחדת לעבור בחיים, הקורס בהחלט יכול להיות אופציה נהדרת בשבילכם.