שוק העבודה המודרני מתאפיין בדינאמיות וכדאי לנצל אותה כאשר מרגישים מיצוי, חוסר סיפוק או היעדר אתגר אצל המעסיק הנוכחי. בנוסף, הסבת קריירה היא אופציה מעולה למי שמסיים תואר ראשון ולא מוצא מה לעשות איתו

כלים

 

חיפוש אחר האתגר המקצועי הבא משותף נכון להיום לגברים ונשים בכל הגילאים ובכל תחומי המשק. הימים שבהם עובדים הסתפקו בשכר חודשי קבוע הסתיימו והשאיפה בעידן הנוכחי היא לשילוב בין אתגר, סיפוק והגשמה עצמית. בתוך כך, שינויים אלו משפיעים מבפנים על שוק העבודה והם הופכים את האפשרות של הסבת קריירה ללגיטימית וזמינה מאי פעם.

כמו כן, יש המון אנשים שמסיימים ללמוד לתואר ראשון אבל מגלים שיש להם ביד מקצוע שאין לו ערך פרקטי. חלקם משתלבים בתחום הידע הכללי שלהם, אחרים ממשיכים לחפש את עצמם לעוד כמה שנים ומעטים מביאים לידי ביטוי את מלוא ההכשרה. גם עבורם, האפשרות לחפש אחר אתגר מקצועי חדש קורצת מאוד ויש לה יתרונות פרקטיים.

היתרונות של הסבה לסיעוד

צעירים ומבוגרים שאחרי כמה שנים בתחום מסוים מבינים שהוא לא בשבילם צריכים לשקול הסבה לסיעוד. זהו מסלול הסבה מאתגר, מרענן ובעיקר מעניין ויש לו גם יתרונות מבחינת הביקוש בשוק העבודה: תוחלת החיים בישראל ובעולם המערבי ממשיכה לעלות ולכן אנשי הסיעוד מקבלים תנאים מעולים לעבודה במגזר הפרטי והציבורי כאחד.

מקצוע הסיעוד משלב בצורה מושלמת בין עבודה עם אנשים וידע רפואי. כל יום במקצוע הזה נראה אחרת לגמרי, יש שלל אתגרים חדשים והעובדים נהנים מתחושת שליחות וסיפוק. בנוסף, בענף הבריאות והרפואה משקיעים משאבים מהותיים בפיתוח תחום הסיעוד ויש כלים טכנולוגיים חדשים שלא היו קיימים בעבר.

כיצד בוחרים את האתגר המקצועי הבא?

בחירה נכונה של אתגר מקצועי צריכה להביא בחשבון מספר שיקולי מפתח. ראשית, תמיד כדאי להיעזר בניסיון העבר על מנת לקבל החלטות לגבי העתיד. זה אומר שמי שכבר הספיק לצבור ניסיון בתחום מסוים יכול לעצור לרגע, לנסות להיזכר במה הוא היה טוב או מה הוא נהנה לעשות ולפי התשובות לזה גם לבחור את מסלול ההסבה.

שנית, בחירה של האתגר המקצועי נשענת על תכונות אופי ומבנה אישיות. מה שנחשב אתגר מקצועי לאחד עלול להיתפס כמשעמם עבור אדם אחר, לכן צריך לבחון כל מקרה לגופו. כדאי למבוגרים ולצעירים להחליט בינם לבין עצמם מה הם רוצים לעשות בהמשך החיים ורק לאחר מכן להתחיל את ההסבה.

בסופו של דבר, אף החלטה על שינוי קריירה ואתגר מקצועי חדש היא לא סופית. אנשים היום מחליפים עבודה גם בגילאים מבוגרים וזה לא צפוי להשתנות. שוק העבודה צמא לעובדים עם מוטיבציה ומהבחינה הזו אין משמעות לגיל הכרונולוגי. הדבר החשוב הוא למצוא אתגר שיש בו עניין אישי ולנסות להפיק מקסימום סיפוק מהקריירה הקיימת.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.