הרגלי שינה נכונים ישפיעו לטובה על איכות החיים שלכם ורצוי לאמץ אותם כבר מגיל צעיר. רוצים לדעת איך עושים זאת? הנה 5 טיפים עם ערך מוסף

 

שינה היא פעילות טבעית אבל קצב החיים המודרני מחייב אותנו לבצע התאמות מסוימות על מנת ליהנות מהיתרונות שלה. גברים  ונשים בטווח רחב של גילאים סובלים כיום מבעיות שינה, בין היתר על רקע חוסר מודעות לדברים שמשפיעים עליה. זו הסיבה בגללה חלקנו קמים עייפים בבוקר ורבים לא מצליחים להירדם למרות שהשקיעו ברכישת מיטה איכותית ואורטופדית.

מצד שני, יש 5 דברים שכדאי לעשות לפני השינה כדי לשפר אותה ואת איכות החיים:

להתפנות בשירותים

אפשר בהחלט לשתות כוס מים או חלב לפני שהולכים לישון כדי לא להתעורר צמאים באמצע הלילה, אך הרבה יותר חשוב להתפנות בשירותים. עשיית צרכים רגע לפני שנכנסים למיטה תבטיח שלא יהיו הפרעות שירחיקו מכם את השינה. אמצו שגרה שכוללת צחצוח שיניים, שתיית כוס מים והתפנות בשירותים ותראו איך איכות השינה משתפרת.

להסיר איפור

הטיפ הזה רלוונטי בעיקר לנשים אך גם גברים צריכים להכיר אותו אם הם הולכים לישון יחד עם בנות זוג. מלבד הנוחות של שינה בלי איפור לעומת שינה עם איפור, יש להסרת איפור משמעות גדולה מבחינת ההשפעה על בריאות העור. מומלץ להשתמש במוצרי הסרת איפור איכותיים ולדאוג שהם יהיו נגישים בחדר הרחצה. כך מורידים את הסיכוי להתעצל גם אחרי בילוי ארוך ונכנסים למיטה רק עם עור פנים רענן ונקי.

להכין בגדים ליום למחרת

היום שלמחרת מתחיל במובנים רבים באופן שבו אתם הולכים לישון. אם אתם רוצים לקום כמה דקות מאוחר יותר בבוקר אבל דואגים מה ללבוש, תוכלו לפתור את הבעיה בעזרת הכנת בגדים מראש. הכינו את הבגדים במקום מסודר, ודאו שהם מתאימים לסדר היום הצפוי ופרגנו גם לבני הזוג או הילדים. כך תורידו לחץ משעות ההתארגנות של הבוקר ותשפרו את החוויה הכוללת בבית.

לכבות טלוויזיה

רבים חושבים שבהייה בטלוויזיה לפני שהם הולכים לישון מקצרת את משך הזמן שלוקח להם להירדם. המציאות שונה לחלוטין, כי האורות הכחולים שמרצדים מתוך המסך פוגעים באיכות השינה ומבלבלים את השעון הביולוגי. הפתרון הכי טוב הוא להוציא לגמרי את מסכי הטלוויזיה מהחדר, אך אם אתם לא עומדים בהתמכרות תוכלו לכל הפחות לכבות אותה כמה דקות לפני שאתם הולכים לישון.

לקרוא ספר

קריאת ספר תעזור לכם להירדם ותייצר עבור הגוף מעבר נוח יותר שבין שעות הערב והשגרה לבין שעות הלילה והשינה. קראו ספר שאתם אוהבים כדי להרחיב אופקים ועשו זאת מחוץ למיטה. היכנסו למיטה רק כאשר אתם ממש עייפים ותרגישו בעצמכם כיצד איכות השינה משתפרת באופן דרמטי.