פתיחת עסק בישראל אינה דבר של מה בכך, לכן ישנם כמה שלבים שכדאי להקדיש להם זמן ומחשבה בכדי שתוכלו לצלוח את התהליך. תהליכי שיווק עסקיים, התנהלות הרשויות, גיוס עובדים, הנפקת רישיון לעסק ועוד. אז מאיפה מתחילים? הכנו לכם מדריך מקוצר שיעשה קצת סדר בבלגן.

כלים
איך לפתוח עסק בישראל
איך לפתוח עסק בישראל

רעיון עסקי ואפיון העסק

לפני הכל, חשוב לחשוב על הרעיון העסקי שיוביל את העסק ולאפיין אותו באופן המיטבי. ברגע שמצאתם את הרעיון האידאלי, חשבו על קהל היעד הרלוונטי לתחום בו העסק שלכם יעסוק. בשלב זה חשבו על שם המותג, על השירותים שתעניקו ועל הדרכים בהן אתם מתכננים לעבוד ולתפעל את העסק. עוד דבר שיש לקחת בחשבון הוא המתחרים שלכם. כדאי לעבור על אתרי המתחרים, להכיר את השירותים שהם מציעים ולבחון את המקומות בהם הם חזקים יותר והיכן הם חזקים פחות – זה יסייע לכם לאפיין את העסק שלכם ולמצוא את הדרכים להעפיל על המתחרים. מעבר לזה, הגדירו את סוג העסק, האם מדובר בעוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ.

התחילו לבנות תכנית עסקית

אחרי שהגדרתם את כל המאפיינים של העסק העתידי שלכם, זה בדיוק הזמן להתחיל לתכנן את התכנית העסקית. החל מתכנון כלכלי ופיננסי כמו עלויות שכירות, הוצאות על חומרי גלם, רכישת ריהוט לחלל העבודה ועד לרמת השיווק העסקי למשל הקמת נכסים דיגיטליים או תשלום בעבור יחסי ציבור. תכננו את התכנית העסקית שלכם לפרטי פרטים, זה יסייע לכם להתנהל בהתאם למטרות וליעדים שלכם.

מקורות מימון לעסק

בכדי להקים עסק, יש צורך בהון עצמי או בגיוס כספים ממקור חיצוני. תוכלו לגייס את ההון הדרוש לכם דרך הלוואה בנקאית או למצוא דרכי מימון באמצעות קולות קוראים. במהלך התכנון העסקי, ניתן לאמוד את כמות הכספים שתידרש לכם בכדי להתחיל בתהליך, כך תדעו איזה סכום עליכם לגייס לטובת הקמת העסק.

רישיון עסק

חלק מהעסקים יידרשו להנפיק רישיון עסק או לחלופין יצטרכו לקבל היתר או תעודה ייעודית. בטרם הקמת העסק, חשוב לוודא אילו מסמכים עליכם להציג ואם אתם נדרשים להחזיק ברישיון עסק. בכדי לקבל רישיון עסק תוכלו להגיש בקשה לקבלת מידע בנוגע לדרישות מהעסק העתידי. כמו כן, יש להגיש את הבקשה (ההגשה נעשית באמצעות טופס) ולצרף אליה מסמכים רלוונטיים ונחוצים. לאחר 21 יום תוכלו לקבל תשובה בנוגע להנפקת הרישיון.

התנהלות מול הרשויות

עסקים בישראל חייבים לפתוח תיקים ברשויות השונות ולעבוד באופן חוקי. גשו אל הרשויות השונות ועדכנו אותם על הקמת העסק. יש צורך לפתוח תיק במע"מ, תיק במס הכנסה ותיק בביטוח לאומי. שימו לב שבמהלך השנה תצטרכו להגיש דוחות ודיווחים לרשויות הללו, לרבות קבלות, פירוט הכנסות והוצאות, תיקי ניכויים והצהרת הון.

חשבון בנק עסקי

גשו לאחד הבנקים ופתחו חשבון בנק עסקי שישמש אתכם להוצאות וההכנסות של העסק. בעת פתיחת חשבון הבנק תצטרכו להגיש כמה מסמכים כמו תעודת רישום החברה, מסמך מעורך דין, דוחות כספיים, צילומי תעודות זהות של מורשי חתימה בחשבון, דוחות מהרשויות השונות ועוד.

 

לאחר שתסיימו את כל ההליך הבירוקרטי, תוכלו להתפנות להקמה הפיזית של העסק, השכרת המשרד האידאלי, עיצוב חלל העבודה, גיוס העובדים ואיסוף לקוחות חדשים. כדאי להתחיל את תהליך השיווק מבעוד מועד, להקים נכנסים דיגיטליים שונים ולהתחיל לשווק את העסק כך שתוכלו לצבור מאגר לקוחות פוטנציאליים. לשם כך כדאי להיעזר באיש שיווק שיסייע לכם לצלוח את התהליך. בהצלחה!