שמונה מסיגי גבול שונים, אשר הציבו (כל אחד בנפרד) קראוון על שטח בחוף הים בחלק הצפוני של נהריה, אשר משמש כשטח חוף ים ציבורי בבעלות המדינה, פינו את הקרקע בעקבות פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל

כלים
קראוונים בחוף נהרייה(צילום: רשות מקרקעי ישראל)
קראוונים בחוף נהרייה(צילום: רשות מקרקעי ישראל)

מסיגי הגבול שאותרו לאחרונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל כאשר הם פולשים לאדמות המדינה, נאלצו לפנות את השטח בעקבות פעולות אכיפה של רשות מקרקעי ישראל.

הפלישות לאדמות המדינה, בשטח של כ-30 מ"ר כל אחת, אותרו במסגרת הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל לניטור עברות מקרקעין על אדמות המדינה. סה"כ נתפסו ע"י מסיגי הגבול כ-250 מ"ר משטחי החוף הציבורי בצפון נהריה.

המפקחים, אשר סיירו במקום, גילו כי הפולשים פלשו לקרקע בבעלות המדינה בשטח הצפוני של חוף נהריה, בקצה רחוב דוד בן גוריון, על שטח הנמצא כעשרה מטרים מקו המים, המיועד לשמש כחוף ציבורי פתוח לרווחת כלל הציבור. הפולשים הציבו על הקרקע קראוונים לשימושם האישי על חשבון החוף אשר אמור לשרת את כלל הציבור, כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק.

מפקחי הרשות הודיעו לפולשים כי הם עוברים על החוק וכי עליהם לפנות את הקרקע, ולא, יפונו לפי החוק בליווי המשטרה ואף תוגש נגדם תלונה למשטרה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

מאחר שהבינו כי פעילותם של המפקחים תביא לפינוים ולנקיטת צעדי אכיפה נגדם, העדיפו כל הפולשים לפנות את הקרקע בעצמם, על מנת להימנע מתביעות והוצאות נוספות. הפולשים פינו את הקראוונים, ניקו את השטח והחזירו את הקרקע לידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי וכעת היא שוב זמינה ופתוחה לציבור הרחב כחלק מחוף ים ציבורי פתוח בצפון נהריה.

ערן ליבנה, מנהל הפיקוח במרחב צפון – חיפה ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "בפעילות האכיפה הנוכחית השבנו לציבור כרבע דונם קרקע המשמשת כחלק מחוף נהריה, מדובר בחוף ציבורי פתוח לכלל הציבור. במהלך כל עונת הרחצה מפקחי רמ"י ימשיכו ויסיירו ברחבי החופים הציבוריים ויפעלו בנחישות כנגד כל ניסיון לפגוע או למנוע מהציבור גישה לחופים הציבוריים שמיועדים להיות פתוחים בכל עת לרווחת כלל הציבור".