חדר השינה בבית נועד להטעין אותנו, לשמש כפינה שלנו, האישית והזוגית, מרחב מקודש, שאליו מתנקזים החיים האישיים, מרחב פרטי, המאפשר יותר מכל להשתחרר מטרדות היום.

כלים

 

כיצד לעצב חדר שינה, שמצליח להטעין אנרגיות ולאפשר מנוחה אמתית, אספנו עבורכם מספר רעיונות לעיצוב חדר השינה

זה הכל רק עניין של גוון

בכוחם של צבעים להעביר מסרים אל התת מודע, לעורר, להרגיע, לפקס ולסייע לנו לצלול אל חלום בהקיץ. הגוונים המומלצים בעיצוב חדר השינה נעים על פלטת צבעים כחולה, שמצליחה לעדן ולכנס את האווירה, ויחד עם זאת לשמור על מראה רענן. על מנת לשדרג את המראה מומלץ לשלב ריהוט כמו מיטה, ארון, שידה לצד המיטה ודרגש בגוון מונוכרומטי כמו חום בהיר, לבן, שחור או אפור.

טקסטיל, שמשלים את האווירה

דרך נוספת לשדרג את חדר השינה היא באמצעות הנחת טקסטיל נכון על מצע המיטה, טילון, אשר יקיף את החלון, וכן שטיח קטן, באריגה דקה, שיספק מדרך רך ונח.
חשוב לבחור במצעים בגוון בהיר ושקט, מומלץ להתמקד ב 3 גוונים דומיננטיים, שירכיבו את החלל.
שילובים מוצלים עשויים לנוע בין פלטת צבעי0: כחולה- לבנה- חומה, שאותה ניתן לשלב בריהוט כמו מיטה, שידה, ארון וכולי, וכן פלטת צבעים טבעית טרופית : חומה- ירוקה/ צהובה- לבנה
כאשר בוחרים וילון לחלון, ניתן ליצור אשליית גודל במרחב על ידי כיסוי מלא של הקיר (ולא רק את שטח החלון) תוך הקפדה על בחירת וילון בעל השתקפות קלה, שירכך את האווירה וכן את התאורה בחלל.

התאמת התאורה לחלל השינה

תאורה רכה מוסיפה רבות לאווירה המרוככת והנינוחה בחלל השינה, והדרך ליצור אותה היא על ידי שילוב של מספר גופי תאורה, ממוסכים באהילים ובדים, שמצליחים לשמור על "אור נגוהות" ומונעים חדות וסנוור.
הדרך להשיג זאת היא בהוספת אהילים וגופי תאורה ממסכים, המצליחים לעדן את האור, החלפת הנורות מגוונים קרים (לבנים, גוונים המדמים אור טבעי) לגוונים רכים יותר על טהרת הצהובים (אך לא נורות פחם) הוספת תאורת קיר לצד שידה, המוצבת בסמוך למיטה, והוספת תאורה מובנית לפינת האיפור (בין עם על בסיס מראה או כגוף מתכוונן נפרד.
ומעבר לכך, הוספת יכולת העמעום, המאפשרת להתאים את גוון התאורה והעוצמה לשעה ביום.

התאמת הריהוט לחדר השינה

ההמלצה האחרונה מתייחסת למרחב הפרטי, וכן כמו בכל מקרה, גם בחלל השינה "תפסת מרובה לא תפסת", כיום כאשר אורך החיים המודרני דוחס אותנו אל דירות קטנות, כל חלל מקדש מספר שימושים.
אם ניתן להחריג את העבודה מחלל השינה, ולרכז אותה במרחב הציבורי, הרי זה נפלא, ואם לא? הקפידו להציב פרגוד, אשר ייצור הפרדה מבנית. גם לאופן הצבת הרהיטים משמעות רבה, הקפידו על מעברים של 50-60 ס"מ בין רהיט לרהיט על מנת לשמור על נוחות מרבית.

לסיכום, חלל השינה הוא המקום להתרווח ולנוח, הקפידו על בחירת פלטת צבעים מעודנת, פריסה של טקסטיל מפנק, שילוב של תאורה רכה וכן העמדה נכונה של רהיטים.