כשאנחנו קונים ספת בד לסלון או למשרד, אחד הדברים הראשונים שאנחנו לוקחים בחשבון, זה שאנחנו נצטרך לנקות את הספה בשלב מסוים, הדבר האחרון שאנחנו רוצים לחשוב עליו, שהספה החדשה, הנקייה, זו שעומדת לעשות את דרכה מאולם התצוגה אלינו הביתה, תתלכלך יום אחד ואנחנו נצטרך לנקות אותה.

כלים

 

חשוב לזכור את הנקודה הזאת כשאנחנו קונים ספה. עם הזמן היא תתלכלך, תצבור אבק באופן טבעי וכן ייתכן מאוד שיקרו מקרים, תאונות קלות, אשר יגרמו לכך שהספה תצבור כתמים ולכלוך אחר, ולכן אנחנו נצטרך להקפיד ולנקות אותה, בין אם באופן קבוע ובין אם במקרים ספציפיים. זה חשוב מאחר ומדובר בהשקעה כספית לא קטנה, ולא היינו רוצים לקנות ספה ואז להיווכח שאי אפשר לנקות אותה או שצריך להשתמש בתכשירים מיוחדים לשם כך.

ניקוי ספות בד יכול להתבצע, הן על ידי גורם מקצועי, קרי חברות שמתמחות בכך, וכן על ידנו באמצעות תכשירים ואמצעים שנמכרים בסופרמרקטים, בחנויות שמוכרות ציוד ניקוי וכן לציוד לבית. במקרה והלכלוך הוא מורכב וקשה להסרה, מוטב להזמין חברת ניקיון שתבצע עבורנו את העבודה, במקרים אחרים, אפשר להסתמך על תכשירים ביתיים, בתנאי כמובן שעובדים על פי ההוראות.

לפני שאנחנו נסביר כיצד מנקים ספות בד, עלינו לציין שברוב המקרים אנחנו יכולים להסיר את הבד מהכריות, ואז אין שום בעיה לנקות את הכיסוי, אלא אם הלכלוך עבר גם אל הכרית (יכול לקרות במקרים של אוכל או קיא) ואז כבר התהליך יותר מורכב. יש מקרים בהם גם לא צריך להסיר כלל את הכיסוי, פשוט אפשר לקחת מטלית לחה או יבשה, לשפוך מעט חומר על הכרית ולנקות אותה.

כיצד מנקים ספות בד

יש מספר חלקים לתהליך ניקוי של ספת בד. החלק הראשון, הוא הסרת האבק מעל הספה, זה יכול להתבצע באמצעות שואב וכן באמצעות מבקשות שמותאמות לכך. צריך לשים לב שהמברשת איננה מלאה בשערות ואבק, על מנת שיהיה ניתן לנקות אותה והיא לא תגרום ללכלוך יתר. מי שיש לו כלבים וחתולים, יודע עד כמה זה חשוב לנקות את כל האבק מהספה.

החלק השני הוא ניקוי כתמים מהכיסוי של הספה. זה יכול להתבצע, כאמור, על ידי הסרת הכיסוי וניקוי עדין, רצוי ביד, עם חומרים מתאימים, וזה יכול להתבצע על ידי מפית לחה ומעט חומר. יש להקפיד לקרוא את ההוראות והמרכיבים שנמצאים בחומרי הניקוי, לוודא שהם אכן מתאימים לניקוי ספות, צריך גם לוודא שמדובר בחומרים שניתן להסיר אותם בקלות. אחרי שמבצעים את תהליך הניקוי, יש לאפשר לכיסוי להתייבש. מוטב לא לשפוך הרבה מים על הכיסוי מלכתחילה, בשביל לא להרוס אותו.

באופן דומה צריך לנקות את המבנה של הספה, באמצעות מטלית לחה ומעט חומר. יש לעשות את זה בעדינות ובאופן שלא יפגע בבד.