החיפוש אחר מקצוע בו נוכל לעבוד ולהתפרנס בכבוד לאורך מרבית שנות חיינו הופך לקשה יותר ויותר בעידן בו אנו חיים. רמת אי הוודאות בשוק העבודה כיום גבוהה יותר מאי פעם בעבר, והמצב צפוי להפוך רק ליותר ויותר תזזיתי, ועוד פחות וודאי וברור מהיום.

כלים
טכנאי קירור
טכנאי קירור

הסיבות לכך רבות ושונות, ולמרות שמעניין לסקור אותן – זה לא ממש משנה. מה שחשוב ביותר זה למצוא מקצועות ותחומי עיסוק בהם נראה כי ניתן יהיה להתפרנס בצורה אטרקטיבית לא רק כיום, אלא גם בעוד חמש, עשר או שלושים שנים. אחד ממקצועות אלו אותם ברצוננו להביא למודעותם של חיילים משוחררים וכל אדם המחפש אחר מקצוע לחיים, הוא טכנאי קירור. מה כולל מקצוע זה ומדוע נראה כי הביקוש הגבוה לעובדים מקצועיים בו צפוי להישאר יציב גם בעתיד הנראה לעין?

מערכות קירור תעשייתי ומקררים ביתיים – היצע עבודה נרחב ביותר
טכנאי קירור הוא בעל מקצוע המתמחה בטיפול במערכות של גופי קירור מסוגים שונים. הנקודה שחשוב להפנים על מנת להבין את האטרקטיביות של מקצוע זה מבחינת היצע עבודה, היא כי מערכות קירור קיימות כיום במגוון רחב של גדלים, היקפים וסוגים, ומשמשות כמעט כל מקום שרק ניתן להעלות על הדעת. החל מבתים פרטיים ועד לסופרמרקטים, מפעלים, בתי אריזה חקלאיים, מוסדות וארגונים שונים ועוד – הצורך בקירור הוא מרכזי ובסיסי בעולם של ימינו, וענפים שלמים של התעשייה תלויים בו.
אם נחשוב על כך לעומק, נגלה שמדי יום אנחנו נתקלים באינספור מערכות קירור שונות, אותן יש לתחזק באופן שוטף כל הזמן – החל מהמקרר בבית שלנו, דרך מקרר הירקות או המקפיא התעשייתי במכולת בה אנו קונים, דרך מקרר העוגות בבית הקפה ועד למקררים התעשייתיים הנמצאים במטבחים של כל מקום המוכר מזון בו אנו אוכלים – מערכות קירור הן מרכזיות ונפוצות ביותר בעולם של ימינו, מה שמצביע כמובן על צורך נרחב ומהותי באנשי מקצוע אשר יתמכו, יתחזקו ויתקנו תקלות במערכות אלו. כל זה מצביע על פוטנציאל העבודה העצום הקיים בתחום זה.

מתן מענה מקצועי לצורך בסיסי כיום
מכיוון שטכנאי קירור הם אנשי המקצוע אשר נותנים בפועל מענה מקצועי לצורך הבסיסי והמהותי כל כך של אינספור גורמים בעולם (החל מבתים פרטיים ועד לבתי עסק, ארגונים וכו'), נראה כי תחום זה מתאפיין בהיצע תעסוקה יציב וצומח, כזה אשר לא נראה כי צפוי להיעלם בעתיד הנראה לעין.
המקומות המעסיקים טכנאי קירור תלויים בהם ביותר, ולכן מעסיקים אותם לרוב בתנאים טובים ולאורך פרקי זמן ארוכים. חברות ענק בתחום דוגמת אייסברג קירור מעסיקים טכנאי קירור רבים, כאשר תחום זה נשאר כפי שהיה בעבר – תחום יכולים אנשי המקצוע הרלבנטיים למצוא קריירה ארוכת טווח, ובמקרים רבים לכל החיים. בשוק עבודה תזזיתי וחסר וודאות, אפשרות לתעסוקה איכותית, מניבה, יציבה וארוכת טווח, מדובר במקצוע אותו כדאי לשקול ברצינות.