עץ מלא הוא עץ המתאפיין בדרך כלל בצבע בולט ועמוק, הוא יציב וחזק. ניתן לשלב את העץ המלא בכל חדרי הבית כאשר השימוש הנפוץ הוא בחדרי השינה ובמטבח. רוצים לעצב את הבית ולהשתמש בעץ מלא? הנה כמה טיפים מנצחים שיעזרו לכם לעשות זאת בקלות ויגרמו לבית שלכם להיראות טוב יותר.

כלים

 

סגנון העיצוב העיקרי אליו העץ המלא מתאים הוא בעיקר סגנון כפרי אך בעזרת מעצב פנים שיודע את העבודה, תוכלו לשלב אותו אפילו בסגנון המודרני שידוע בכך שהוא קר. (לעומת העץ המלא שנחשב לחם). בחדרים מסוימים בבית יתאימו רהיטים מעץ מלא בצבעים בהירים יותר, בחלק יתאימו רהיטים מעץ מבריק יותר וישנם חדרים שבהם יתאים יותר עץ מלא בצבע כהה ועמוק. פריטים שנרצה להדגיש בחדר נרצה לבחור מעץ מלא כמו שולחן אוכל או שידה בכניסה לבית. אחד הטרנדים העכשוויים הוא שימוש בלוחות עץ כחיפוי לקיר מה שלא מתאים לכל בית ולכן מומלץ להיעזר במעצב פנים. שימו לב שאתם לא מערבבים יותר מדי צבעי עץ מלא באותו חדר- אתם תאבדו את הייחוד של הרהיט שאתם רוצים להבליט והוא כבר לא יהיה בולט.

היכן מומלץ להשתמש בעץ מלא?

כפי שכבר אמרנו, ניתן להשתמש בעץ מלא בכל חדר בבית. שימוש מצוין בו יהיה בחדר הילדים מכיוון שזה הוא עץ חזק, יציב ועמיד שמחזיק שנים רבות: ארון בגדים, שולחן עבודה ומיטות- כולם יחזיקו למשך שנים רבות אם יהיו עשויים מעץ מלא. חשוב לבדוק שהצבע שאיתו צובעים את הרהיט מכיוון שישנם צבעים הנחשבים ללא בריאים ואפילו רעילים. יש לתת לזה דגש במיוחד בכל מה שקשור לרהיטים לתינוקות.

בסלון, תוכלו להשתמש בו לשולחן סלון מרשים או למזנון בולט וחזק בסלון שיוכל להחזיק עליו דברים כבדים כמו טלוויזיה ללא שום בעיה.

במטבח תוכלו לעשות ארונות מטבח יפים וחזקים שיחזיקו תכולה רבה ללא בעיה. כמו כן, תוכלו לבנות אי עם משטח עבודה איכותי ועמיד.

ואיפה לא מומלץ?

חפצים או רהיטים שאתם מרימים או מזיזים לעיתים תכופות כמו כסאות שולחן האוכל למשל, עלולים להיות כבדים מדי אם יהיו מיוצרים מעץ מלא ולכן פחות מומלץ לעשות זאת.

טיפ אחרון- בדקו את האיכות

עץ מלא הוא עץ מאוד איכותי אך חשוב לבדוק שמה שמכרו לכם הוא עץ מלא אמיתי ולא עץ תעשייתי שעשוי מערבוב מספר עצים. במידה והמחיר נראה לכם נמוך מאוד במקום מסוים לעומת מקומות אחרים, כדאי שתחשדו.