אחד הנושאים שתמיד היו ותמיד יהיו חמים בסדר היום הוא נושא הנדל"ן. בכל שנה עולות הזדמנויות חדשות להשקיע בנדל"ן ויזמים חדשים רבים נכנסים לתמונה. למעשה, גם אתם או בני משפחתכם ככל הנראה כבר משקיעים בנדל"ן או מעוניינים להשקיע בנדל"ן. תחום זה טומן בחובו הגדרות וערכים רבים שלא כולם מוכרים לנו. כך למשל נדלן יד 2 שכן חשוב להבין את המשמעות הבסיסית שלו אבל גם להכיר ביתרונות הרבים, במאפיינים השונים ובפרטים נוספים לפני שאנו רוכשים נכס יד שנייה.

 

מה מאפיין נדלן יד 2?

נדלן יד 2 הוא בעצם נכס נדלני הנמכר מגוף שהוא אינו הגוף הראשון שבנה אותו. כך למשל אם אתם רוצים לקנות דירה ממשפחה שרכשה את הדירה מיזם הבנייה: המשפחה המוכרת קנתה דירה יד ראשונה מהקבלן ואילו מי שקונה את הדירה מהמשפחה עצמה קונה בעצם דירה יד 2. מלבד דירה ישנם סוגי נכסים שונים שניתן לקנות יד שנייה, כולל זכויות של קרקע שטרם נבנה עליה משהו. מרבית הנכסים יד 2 הנמכרים בשוק הנם נכסים בנויים כמובן ולרכישה מסוג זה יש יתרונות רבים עליכם נרחיב בהמשך.

מהם הסוגים של נדלן יד 2 שנוכל לרכוש?

רכישת נכס יד 2 יכולה להניב תשואה יפה אולם זה תלוי כמובן בסוג הנכס, במיקום שלו, בפרטים שלו, בליקויים שלו, בהשבחה שלו אם צריך, בשיפוץ שלו אם צריך, ברצון המוכר ועוד. ישנם כמה סוגי נכסים שניתן לרכוש יד שנייה והפופולרי ביותר הוא כמובן רכישת דירה. נכסים נוספים שניתן לרשום הנם משרדים, חנויות, מתחמים באזורי תעשייה, מסחר ואפילו שטחי אדמה לבנייה או חקלאות.

היתרונות שברשימת נדלן יד 2:

מחירי מציאה – כאשר מדובר בדירה או נכס קיים יש לו ככל הנראה שווי שוק כלשהו וסביבו תתנהל הצעת המחיר בין הצדדים. יזמי נדל"ן מקצועיים מנצלים מצבים מסוימים ויכולים לזכות ברכישת נכס במחיר מוזל באופן יחסי ולקצור את הרווח כשהם ימכרו את הנכס. כך למשל כאשר אנשים עוברים לגור בחו"ל ורוצים למכור את הדירה מהר ויהיו מוכנים להתפשר על מחיר נמוך יותר כדי למכור את הדירה בזמן, אנשים הצריכים את הכסף ונאלצים למכור את אחד הנכסים שלהם (או הנכס היחיד שלהם) כדי לכסות חובות, הלוואות או הוצאות נוספות וכן נכסים שיש להם פוטנציאל צמיחה מהיר מבחינת תשואה שהמוכרים אינם מודעים לכך. רישום זכויות – בנכסים יד שנייה יש סבירות גבוהה יותר שהניירת כבר תהיה מסודרת ומאורגנת וניתן לחסוך פרוצדורה רבה בעת רכישת נכס יד שנייה. רואים ומרגישים – לעומת דירה העומדת לקום או נכס כלשהו שטרם נבנה – כאשר הנכס קיים ניתן לבחון אותו, להרגיש אותו, לחוש את המרחב, את התאורה, את הליקויים אך גם את היתרונות השונים. קל יותר לדעת מה מקבלים. זמן מסירת הדירה – כאשר רוכשים דירה בבנייה אנו בעצם רוכשים ניירת ותקווה שהבית יקום בזמן. מה שקורה בפועל זה שלא תמיד יש ליזם הבנייה את סכום הכסף הנדרש להשלים את הבנייה כי הוא בונה על לקוחות ורכישות מוקדמות של הדירות. לכן, אין שליטה על תאריך הכניסה לדירה ומסירת הנכס אל ידנו.

כמה עולה בדיקת בית לפני קניה?

כאשר מדובר בנכס יד שנייה כדאי בהחלט לבדוק אותו לעומק אפילו במחיר של הזמנת מהנדס או שמאי שיעריך את שווי הבית טרם הרכישה שלו. זה יכול להיות גם בדיקה לכל נכס ולא רק דירות כמובן. כמה עולה בדיקת בית לפני קניה אתם שואלים? ובכן המחיר ינוע בדרך כלל בין 2000 ל-5000 שח אך תלוי בגורמים משתנים רבים.