גינה פרטית היא ללא ספק משאלת ליבם של מעט ישראלים. המחשבה שהם יוכלו לצאת כל בוקר לשתות קפה או כל ערב לאכול ארוחה טובה בגינה, לארח חברים ובני משפחה, לשחק עם הילדים או הנכדים, וכמובן לטפח אותה, לטפל בה, על מנת שהיא תהיה מעוצבת בצורה יפה ומרשימה.

כלים

 

כל זה אפשרי אם התכנון הראשוני של הגינה הוא נכון וחכם. תכנון גינה פרטית זו אומנות של ממש, שכן צריך לחשוב על פרטים רבים, צריך לדעת כיצד לשלב אותם בצורה נכונה, זאת על מנת שיהיה ניתן לנצל את כל התנאים בצורה אופטימאלית וכמובן להשתמש בצורה בה בצורה נכונה.

לפני שנסביר כיצד אנחנו מתכננים גינה פרטית, כיצד אנחנו מקימים אותה, חשוב להדגיש, אנחנו יכולים לבצע את התהליך בעצמנו במידה ויש לנו את הידע, יכולות וזמן. אך מוטב שאנחנו נבחר באנשי מקצוע שיבצעו עבורנו את העבודה. לשם כך אנחנו צריכים לחפש אנשי מקצוע מנוסים, אנשי מקצוע שיש להם את הידע והכלים, וכן אנחנו צריכים לחפש אנשי מקצוע שאנחנו מתחברים לסגנון שלהם. בדומה לאדריכלות או עיצוב פנים, גם בכל מה שקשור להקמה ועיצוב של גינות, יש מגוון רחב של סגנונות ואנחנו צריכים לבחור מה מתאים לנו.

 

sunflower 1563075 640 49fa1

הקמת גינה פרטית היא תהליך שלוקח זמן, והוא לא יכול להתבצע בחלל ריק, כלומר, אנחנו צריכים להקפיד לשים לב לסביבה, בין אם זה לתנאים, למבנה ובין אם זה למאפיינים אחרים שיכולים להשפיע על אופי ההקמה ואופי השימוש בגינה, כמו למשל, תנאי מזג האוויר השוררים במקום.

פרמטרים להקמת גינה פרטית

בשביל לפשט עבורכם את התהליך, יצרנו כמה פרמטרים שיכולים להסביר בקצרה מה נדרש לצורך תכנון גינה בצורה נכונה.

שטח – הדבר העיקרי שאנחנו צריכים להתייחס אליו הוא השטח שעומד לרשותנו. אנחנו צריכים לדעת מה הגודל שלו, באיזה חלק ממנו אנחנו יכולים להשתמש נטו עבור הגינה, כיצד הוא בנוי, איזה סוג אדמה יש במקום, מה אפשר לגדל בה, כל דבר שקשור לשטח ולמאפיינים שלו.

מבנה – גודל השטח והמאפיינים שלו הם חשובים, אך חשוב לא פחות לדעת כיצד אנחנו יכולים לחלק את התכנון בין החלקים השונים, וכן כיצד הגינה מתחברת למבנה, איך השילוב בין השניים יכול להיות אופטימאלי.

מערכות – הקמת גינה מכל סוג שהוא, מחייב אותנו להשתמש במערכות שונות, החל ממערכות מים, תאורה, הדברה ועוד. כל דבר יכול להשפיע על התכנון ועל השימוש בגינה. חשוב לומר, את כל המערכות או מרביתן, נצטרך להתקין בשלב ההקמה ולא מאוחר יותר.

מטרות ותקציב – בסופו של דבר, אנחנו צריכים לדעת מה המטרה שלנו, איזו גינה אנחנו רוצים להקים, אילו צמחים ושתילים אנחנו רוצים שיהיו בה, לשם מה היא אמורה לשמש אותנו ומה גובה התקציב שלנו, כמה אנחנו מוכנים להשקיע בגינה, בין אם זה בשלב התכנון וההקמה ובין אם זה בשלבים מתקדמים יותר.