מצלמה כל כך קטנה בטכנולוגיה כל כך חכמה, יכולות לחסוך יחד מאמץ כה רב והשקעה כספית כל כך גדולה בתהליך הראשוני מאוד של איתור תקלות במערכות ביוב או בבקרה ותחזוקה של קווי ביוב, וכעת מציעה חברת דן צילום ביוב את טכנולוגיית הצילום המתקדמת ביותר בתחום, טכנולוגיה שמאפשרת קבלת תמונה ברורה ובהירה ברזולוציה גבוהה של החלל הפנימי של קו הביוב, עם אפשרות למיפוי חכם של קו הביוב כולו.

כלים

 

למה בכלל לצלם קווי ביוב?

לא משנה אם מדובר בצינור ביוב שעובר מתחת לרצפת חדר האמבטיה, צינור ביוב שאוסף את כל מי השופכין מהבניין ומוביל אותם אל המנול השכונתי או צינור ביוב עירוני שנמתח לאורך עשרות ק"מ, כאשר מתרחשת תקלה בכל אחד מהצינורות האלה, קיים קושי מובנה לאתר את מקום התקלה ואת טיבה. המדובר בקווי צנרת הקבורים כמה שיותר עמוק בתוך האדמה, כשלנו יש גישה מאוד מוגבלת למה שקורה בתוכם. בדרך כלל אלו הן בשורות טובות כמובן, אבל כאשר יש תקלה במערכת הביוב אנחנו חייבים למצוא דרך לראות מה קורה בפנים, היכן בדיוק נמצאת התקלה ואיך ניתן לתקן אותה – את זה בדיוק מציעה לנו הטכנולוגיה של צילום קווי ביוב.

כיצד עובדת הטכנולוגיה של צילום קווי ביוב?

צילום קווי ביוב היא טכנולוגיה המבוססת על טכנולוגיית הצינתור שכולנו מכירים מעולם הרפואה. בדיוק כפי שהרופא חודר אל מערכת העורקים של החולה באמצעות צינור שבראשו מצלמה קטנה, כך מבוצע גם הצילום של קו ביוב. המפעיל מחדיר צינור גמיש אל תוך פתח הביוב, כשבראש הצינור מותקנת מצלמה וגוף תאורה חזק. או אז יכול המפעיל להוביל את הצינור בכל מערכת הביוב המסועפת, להגיע לכל פינה ופינה ולבחון היכן נמצאת התקלה ומה צריך לעשות בכדי לתקן אותה, כל זה לגמרי מבחוץ כשהתמונה מתקבלת על גבי מסך צבעוני רחב.

הטכנולוגיה של דן צילום קווי ביוב

בתהליך של צילום קו הביוב ישנם אתגרים רבים שאיתם אמור המפעיל להתמודד לרבות קווים עמוסים ומלוכלכים במיוחד שהתנועה בהם היא קשה מאוד, קווים מפותלים במיוחד שקשה לנוע בתוכם וכדומה. בנוסף, כאשר קיימת תקלה בקו הביוב, סביר להניח שמשימת הצילום תהיה אף מורכבת ומאתגרת יותר כשחלק ניכר מקו הביוב יהיה מלא במי ביוב ומוצקי ביוב שאינם יכולים להתפנות מהמערכת. בתוך כל אלה צריך המפעיל לנווט ולשם כך הוא נדרש למערכת צילום מתקדמת וחכמה.

בחודשים האחרונים הצטיידה חברת דן צילום קווי ביוב במערכת צילום מתקדמת וחדישה, המאפשרת לנו למפות מערכות ביוב מסועפות, לקבל תמונה ברזולוציה גבוהה בכל תנאי ולבצע הליכי תחזוקה וביקורת לקווי ביוב, עם אפשרות לאיתור מוקדים שבהם קיים סיכון להתפתחות תקלת ביוב, וכל זאת כאמור מבלי להיכנס כלל לקו הביוב ומבלי להתלכלך כלל.