למה בכלל לבצע חיטוי מים בצנרת המים בבית? האם אי אפשר לבצע את החיטוי באופן עצמאי? האם חיטוי הצנרת זו לא אחריות של הרשות המקומית? כל התשובות לכל השאלות שמטרידות אתכם בנושא, במדריך הקצר הבא באדיבות ימית חיטוי, שנותנת לכם 5 סיבות טובות לבצע חיטוי מים בביתכם.

כלים

 

טעם לוואי

לא כולם טורחים לעשות את החישוב הזה, אבל בית ישראלי ממוצע, מוציא היום מאות שקלים על מים מינרליים או על מים שעברו תהליכי סינון וטיהור, והכל מתוך אמונה שמי הברז הם לא טעימים מספיק או לא בריאים מספיק. טעם לוואי למי הברז הוא אחד הטיעונים המרכזיים להתקנת בר מים, כשבפועל טעם זה יכול להצביע על בעיה יסודית יותר בצנרת המים שלנו, בעיה שניתן לפתור בקלות באמצעות תהליך חיטוי מים מקצועי.

תחלואה ממי ברז

מספר המקרים בהם אנשים חלו באופן ישיר כתוצאה משתיית מי ברז בישראל הוא קטן במיוחד. מי הברז בישראל הם מים בטוחים מאוד לשתייה. יחד עם זאת, מעת לעת נגרם זיהום במערכות מים מרכזיות, וזיהום זה יכול לתת אותותיו גם זמן רב לאחר שכבר טופל במערכת המרכזית. לעיתים אנחנו לא יכולים להסביר את התחלואה במי הברז ולעיתים התחלואה היא בטווח הארוך באופן שלא ניתן כלל לקשר בין השניים. אבל תחלואה כזאת אכן קיימת ואם קיים אצלכם חשש קל שבקלים שמי הברז שלכם אינם במיטבם, בצעו חיטוי מים עכשיו.

חלודה בצנרת

הצנרת שלכם מלאה חלודה. החלודה הזאת לא מפריעה לאף אחד ולכלום. אלא שאם לאחרונה הפסקתם את זרם המים או ביצעתם תיקון כלשהו בצנרת, ייתכן שבמים שלכם מרחפים חלקיקי חלודה, שאין דרך אחרת לומר זאת פרט לכך שאתם שותים אותם בכל כוס מים ואפילו במקלחת ובכיור צחצוח השיניים. חיטוי מים יפתור את הבעיה.

לאורך זמן איכות המים יורדת

לאורך זמן, איכות המים בצנרת הבית שלכם הולכת ומתדרדרת. גרגרי חול ועפר שמצטברים על דפנות הצנרת, חלודה שמייצרת הצנרת, זיהומים שנתפסים בנקודות החיבור לאורך הצנרת, זיהומים שאולי התרחשו בעבר וטופלו ברמת המערכת הראשית אך לא בכל בית ובית בנפרד, חדירה של מושבת חיידקים לחלק מסוים במערכת המים של הבית, כל אלה יכולים להוביל להתדרדרות איכות המים לאורך זמן וזאת סיבה מספיק טובה לבצע חיטוי מים של ימית חיטוי -חברת לחיטוי צנרת מים וחיטוי מאגרי מים..

כי אתם צריכים טופס 4

אם בניתם בית חדש ואתם רק צריכים לקבל אישור טופס 4 בכדי לאכלס אותו, ייתכן מאוד שתצטרכו לבצע חיטוי מים בכדי לקבל את הטופס המיוחל. גם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מבינה שבטיחות המים בבית היא כל כך חשובה שצריך להתנות בה את האכלוס של הבית, ומן הסתם זה מה שצריך להיות חשוב גם לכם.