כל אחד מאיתנו אוהב משהו אחר: אחד אוהב חריף, שני אוהב לרוץ מרתון ויש כאלה שבכלל אוהבים לעשות סודוקו. למרות זאת יש דבר אחד שמשותף לכולם – כולם אוהבים לצאת לחופש. המקום האולטימטיבי לחופשה שמתאים לכל אחד הוא נופש שנמצא במרחק שעתיים טיסה בלבד – יוון.

כלים
סנטורני, יוון
סנטורני, יוון

 

ביוון יש כ-3000 איים, כך שרוב הסיכויים שאחד מהם לפחות יתאים לסגנון החופשה שאתם אוהבים: חופשת בטן גב, חופשה פעילה, חופשה שמתמקדת באוכל, בתרבות, בהיסטוריה היוונית ועוד.

למעשה איי יוון מתאימים כמעט לכל סוג חופשה שאתם חולמים עליו, כך שהאתגר היחיד היא לבחור את האי הנכון עבורכם. בשביל זה אנחנו פה. לפניכם כמה איים שאהבנו, כך שמי שחושב שדילים ליוון מוגבלים לחופשות בסגנון הכול- כלול מוזמן לקרוא עד הסוף.

לגולשי רוח וקייטסרף – נאקסוס

האי נאקסוס נחשב לאי הגדול מבין קבוצת האיים הקיקלאדיים, אבל הוא מפורסם בעיקר הודות לתנאי הרוח שלו שהופכים אותו לגן עדן של גולשים. המקום הכי טוב לשהות באי הוא חוף איוס פרוקופיוס – חוף שנחשב לאחד משלוש רצועות החוף הטובות ביוון ונבחר כאחד מעשרת החופים היפים באירופה.

הדרך המושלמת והחסכונית להגיע לאי היא באמצעות דילים ליוון שכוללים טיסות למיקונוס או לכרתים. משם הדרך קצרה, למשל ממיקונוס נדרשת הפלגה של כשעה וחצי וזהו – הגעתם למחוז חפצכם. הבעיה היחידה היא שלא תרצו לחזור הביתה...

ואם אתם רוצים ליהנות מכל העולמות אל תוותרו על קפיצה לחורה - עיר הבירה של האי. מדובר בעיר עתיקה ששומרת על הצביון האותנטי שלה וכוללת מלבד מבצר גם סמטאות ציוריות, דוכנים של פעם והרבה אוזו בטברנות.

מלבד זאת האי נחשב לאחד האיים המגוונים ביוון והוא כולל גם הרים, כפרים מסורתיים ופסטורליים ונחלים שלצידם עצים מלאי פרי, כך שאתם יכולים בשמחה להביא איתכם את כל המשפחה. ההנאה של כולם מובטחת.

לחובבי הטבע בשילוב עם בטן גב – קורפו

שמה השני של קורפו "האי הכחול, ירוק" מוכיח את עצמו כאנדרסטייטמנט. האי קורפו הוא אי שכולו אבל כולו ירוק מרהיב של גן עדן, רצועות חוף מרהיבות עם חול בוהק ויפהפה ומים זוהרים בטורקיז משגע. פשוט להרגיש בתאילנד בדקה וחצי מהבית. קורפו מציעה ארכיטקטורה עוצרת נשימה ואוכל מקומי שפשוט תענוג לחיך -הלוקוס, הלברק, הסרדינים והתמנונים שהדייגים של קורפו מתגאים בהם. נכון שהאי מתאים מאוד לחופשת בטן גב אך לא רק. יש באי אטרקציות רבות החל בחיים תת מימיים עשירים, מערות, העיר העתיקה, היסטוריה ונופים מרגשים (הביטו אל עצי הזית הגבוהים והרבים, שיחי תותי בר, גפנים ועוד).

טיפ חשוב, מומלץ בחום לבקר בלייקי אגורה, השוק של קורפו, שמייצג את כל מה טעים בקורפו. הטעמים והריחות פשוט משכרים והמבחר תענוג לעיניים. מירקות ופירות בצבעים ובגדלים שונים ומשעשעים, פרחי הקישואים ועד הדגים הטריים והמעולים של קורפו.

למיטיבי לכת – טילוס

האי טילוס נמצא באמצע הדרך בין קוס לרודוס (למרות שהוא שייך מוניציפלית לאחרון כחלק מקבוצת האיים הדוקדאניים), כך שאפשר להגיע אליו באמצעות דילים אטרקטיביים ליוון שכוללים טיסות לאחד מהאיים האלו.

האי אמנם מזערי (רק כ-64 קמ"ר) אבל בניגוד לאיים יוונים אחרים הוא אינו מתאים לחופשות בסגנון בטן-גב אלא לטרקים והליכות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהאי נוצר כנראה כתוצאה מפעילותו של הר געש מקומי – מה שיצר מצד אחד חופים סלעיים וחצציים ומצד הרים גבוהים שביניהם עמקים עם חול אדום.

אם אתם בעניין כדאי שתבקרו במנזר lyios Pandelemon בחלק הצפון – מערבי של האי. המנזר נמצא על מורדות הר Proftis Ilas ונושא את שמו של הפטרון המקומי, אבל נודע בעיקר הודות לעובדה שיש לידו מעיינות טבעיים של מים קרים – מה שאומר שמדובר בפינוק אמיתי לאחר טיפוס לפסגת ההר (שמתנשא לגובה של 654 מטר מעל פני הים) וירידה ממנו.

אפשרות נוספת לטרק היא הליכה למערת Kharkhadi שנמצאת במערב האי. במערה זו אמנם נתגלו ממצאים ניאוליתיים רבים, אבל היא מפורסמת בעיקר הודות לעובדה שנמצאו בה עצמות של פיל ננסי. הנ"ל התנשא לגובה הצנוע של 1.2-1.6 מטר וחי פה כנראה במאות ה-5-7 לפנה"ס.

מכיוון שאין סיכוי שתמצאו אותו פה (הוא הועבר אחר כבוד למוזיאון המקומי) – המשיכו במעלה ההר ובקרו בחורבות ימי הביניים של מבצר Mesari. כך יוצא שבטרק אחד תוכלו גם לעשות ספורט, גם ללמוד היסטוריה וגם ליהנות מהנוף. אנחנו חושבים שיותר טוב מזה אין, אבל אתם צריכים להיות פה כדי להיווכח במו עיניכם ורגליכם.