בחירת מפקח בניה היא ללא ספק אחת ההחלטות החשובות שתעשו למען הפרויקט שלכם, ואם אתם רוצים להבטיח שכל האינטרסים שלכם בפרויקט אכן מקבלים מענה מתאים, חשוב מאוד שתקדישו את הזמן והמאמץ הנדרשים למציאת מפקח בניה מקצועי, ועל פי הצורך גם תדעו לשלם לו כגמולו על מנת להבטיח את הטוב ביותר עבורכם. אז איך בוחרים מפקח בניה? על כך בשורות הבאות.

כלים

 

דבר ראשון: הסמכה וניסיון

לפני כל דבר אחר, אתם רוצים לוודא שאתם בוחרים מפקח בנייה מוסמך ובעל ניסיון בסוג הפרויקט הספציפי. המשמעות היא שמפקח הבניה שלכם צריך להיות בעל השכלה רשמית בתחום הנדסת הבניין, ושעליו להיות בעל ניסיון בפרויקטים דומים לזה שעבורו אתם זקוקים למפקח. כך למשל, אם אתם רוצים לשפץ את הבניין המשותף בו אתם מתגוררים, חשוב שהמפקח יהיה בעל ניסיון בעבודה עם בניינים משותפים, ואם אתם מתכוונים לבנות מפעל תעשייתי בתחום המזון, חשוב שהמפקח יהיה בעל ניסיון לפחות בתחום של מבנים תעשייתיים. ההסמכה הרשמית היא כמובן תנאי הכרחי על פי חוק ולא פחות מכך גם למען הרמה המקצועית, והניסיון בתחום הספציפי נדרש בכדי להבטיח שלא יקרה מצב בו אתם בוחרים מפקח בניה מצוין בתחום שהוא אינו מכיר ולא יכול להביא לידי ביטוי את היכולות המצוינות שלו.

דבר שני: המלצות וחוות דעת מקצועיות

בהיעדר ידע מקצועי והיכרות עם ענף הבנייה, יהיה לכם קשה מאוד למצוא מפקח בניה מקצועי דרך גוגל או דרך דפי זהב. כדי להבטיח שאתם ממקדים את המאמצים שלכם בצורה נכונה ויעילה, כדאי לפנות לחברים, בני משפחה ומכרים שאולי ביצעו בעבר פרויקט דומה ויכולים לספר לכם על מפקח בניה מומלץ   כמו חברת י.נ הנדסה ופיקוח בניה . אפשר גם להעלות פוסט בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות ולקבל המלצות מההמון וחשוב מאוד לפנות לגורמים מקצועיים, בין בצורה אישית ובין בפורומים באינטרנט, בכדי לקבל חוות  דעת מקצועיות על מפקחי בניה שכדאי לעבוד איתם. ככל שתשיגו יותר המלצות וחוות דעת מקצועיות כך תוכלו יותר להבטיח שיש לכם בידיים מידע אמין ומהימן שאפשר לעבוד איתו.

חברת י.נ הנדסה פיקוח בניה וניהול פרויקטים https://i-eng.co.il/

לבסוף: התרשמות אישית

לבסוף, כמו בכל תהליך צרכני, גם בתהליך של בחירת מפקח בניה חשוב מאוד להפעיל את החושים הצרכניים שלכם. בהיבט של איך בוחרים מפקח בניה, זה אומר בעיקר לבדוק את אתר האינטרנט שלו, לבצע חיפושים סביב שמו ולראות מה הטון הכללי סביבו באינטרנט וכמובן לנהל איתו שיח פתוח, להציף בפניו שאלות ולבחון את האופן בו הוא עונה על השאלות הן בצורה כמה שיותר מקצועית והן מתוך כוונה אמיתית לסייע, לענות על השאלות בצורה מפורטת ולהפחית עד כמה שניתן את חוסר הוודאות שלכם. אם תמצאו את האיש הזה, תדעו שיש בידיכם מפקח בניה מקצועי, ישר ואמין שאפשר לצאת איתו לדרך.