אחד האתגרים שניצבים לפתחו של כל מי שמגדל כלב כחיית מחמד הוא אתגר האילוף. כדי שהכלב יחיה אתנו בשלום בכפיפה אחת חשוב מאוד לאלפו בינה ולהרגיל אותו להרגלי חיים נאותים. כאשר הכלב רוכש את ההתנהגויות הנכונות ומנהל את יומו בהתאם להעדפות של בעליו, השגרה נעימה ומבורכת. לא כך כשהכלב חי כרצונו, לא רוכש את הכללים ולא מתאים את עצמו לסביבה הנוכחית שלו.

כלים

 

כיצד מאלפים את הכלב?

לפני הכול יש לשים לב לכך שיש כלבים בעלי אופי נוח וקל לאילוף, לעומת כלבים שההתנהגות שלהם מורכבת יותר והם לא רוכשים בקלות הרגלים וכללים. כמו כן כדאי לדעת שקל יותר לאלף גור כלבים צעיר מאשר כלב שכבר סיגל לעצמו הרגלי חיים. אבל תמיד אפשר לשפר את ההתנהגות של הכלב ולהקנות לו את הכללים שלנו.

אילוף מקצועי

יש מקרים בהם יהיה צורך לשלוח את הכלב למאלף מקצועי אשר הוא זה שיעשה את הצעד הראשוני והקשה מכולם להקניית הרגלים לכלב. לאחר מספר ימים של שהייה בפנסיון כלבים תחת פיקוחו של מאלף מקצועי, יקבלו בעלי הכלב את חיית המחמד שלהם לצד כללים והדרכה בדבר הקנייה נכונה של הכללים והתנהגות נאותה ומותאמת לכללים.

ציוד מתאים

כדי להצליח להטמיע הרגלים נאותים חשוב להצטייד באביזרים מתאימים. הללו נועדו לאפשר לנו שליטה מלאה על הכלב והקניית הרגלים נאותים. אחד הכלים השימושיים והמועילים מכולם הוא כלוב אילוף. מדובר על פריט שימושי אשר נחשב לחלק בלתי נפרד מתהליך האילוף. באמצעות כלוב אילוף ניתן לקבוע שעות ומקום, להגדיר לכלב זמנים ולמנוע ממנו לצאת ממקומו בשעות בהן הוא אמור להיות סגור במקום אחד.

סוגים ומחירים

יש בחניות החיות מגוון כלובים בגדלים שונים. חשוב כי הכלוב אותו הנכם רוכשים יהיה מתאים לכלב שלכם מבחינת הגודל שלו. כך שגם כאשר תסגרו אותו בכלוב הוא לא יסבול ממצוקה ויהיה לו נעים ונוח. כדי לאתר את הכלוב המתאים לכם יש לברר מול חנויות מקצועיות המתמחות בתחום ולקבל המלצה על כלוב הולם אשר יקל עליכם את תהליך האילוף והגידול של הכלב שלכם.