1.   כפל ביטוחי - השלכת כסף לפח

האם אתם יודעים אילו ביטוחים קיימים על שמכם? האם אתם בודקים את המצב הביטוחי שלכם בכל פעם שאתם רוכשים ביטוח חדש? ברוב הביטוחים לא קיים כפל פיצוי, והמשמעות היא שגם אם תהיו מבוטחים בשתי פוליסות, בקרות אירוע ביטוחי תקבלו פיצויים רק באמצעות אחת הפוליסות.

כלים

 

כדי לוודא שאתם לא זורקים סתם כסף לפח, מומלץ להיכנס לאתר "הר הביטוח" שהוקם על ידי משרד האוצר ומאפשר לכל אדם לצפות ברשימת הביטוחים הקיימים על שמו. בדקו האם כל ביטוח קיים עבורכם רק פעם אחת, ואם יש כפל ביטוחי - זה הזמן לדאוג לביטול פוליסה.

2.   סקר שוק - לא רק בסופר

כשאתם עורכים קניות בסופר, האם אתם משווים בין מוצרים ומחפשים את הדילים המשתלמים ביותר? אז למה לא לעשות זאת עם הביטוחים היקרים? מומלץ לבצע מעת לעת בדיקה של כל הביטוחים הקיימים עבורכם, ולברר מהם המחירים של ביטוחים מקבילים בחברות אחרות. אם מצאתם ביטוח זול יותר, בדקו קודם מה המשמעויות של ביטול הביטוח היקר ושאין פגיעה ברצף הביטוחי, ודאו שהכיסוי על הביטוח הזול הוא תואם לצרכיכם, ואז רכשו את הביטוח הזול יותר. גם אם מדובר בהבדל שנראה זעום, לאורך זמן זה יכול להגיע לסכום מצטבר משמעותי.

כדי לבטל את הביטוח היקר בקלות ובמהירות, היכנסו לאתר "ביטול ביטוח" שהוקם לאחרונה במטרה לאפשר לכל אחד לבטל פוליסת ביטוח בתהליך מקוון ופשוט. למשל, אם החלטתם על ביטול פוליסה במנורה, כל שתצטרכו לעשות זה להיכנס לאתר "ביטול ביטוח", לבחור בחברת מנורה ובסוג הביטוח המבוקש, למלא טופס עם כמה פרטים אישיים ופרטי הפוליסה, להעלות צילום תעודת זהות ולחתום על גבי המסך, וזהו - תקבלו אישור למייל על שליחת בקשת הביטול לחברת הביטוח, שמחויבת לבטל את הפוליסה תוך 3 ימי עסקים.

3.   התאמת הביטוחים הקיימים לחיים הדינמיים

כשאתם מוודאים אילו ביטוחים יש לכם, בדקו מה הם מכסים ולאיזה מצבים הם רלוונטיים. ייתכן שכשרכשתם אותם הם היו מותאמים היטב לצרכיכם, אבל אם מאז חלו שינויים מהותיים כמו נישואין/גירושין, לידה/סיום לידות, פיטורין/התקדמות בעבודה ועוד, ייתכן שתוכלו לוותר על חלק מהביטוחים שיש לכם או להקטין את הפרמיות. התייעצו עם סוכן ביטוח ובדקו האם תוכלו להוזיל באמצעות התאמת הביטוחים למצבכם האישי.

זכרו - ביטוחים הם חשובים ביותר ויכולים להציל אתכם מקריסה כלכלית בקרות אסון, אבל חשוב לבחון את האפשרויות ולרכוש אותם בחוכמה ובצורה מחושבת.