במידה והקיר במבנה שלכם מתקלף, הרעפים רעועים, הצבע כבר לא כמו שהיה פעם, הגינה מוזנחת, המרתף הרוס מיסודו – אתם זקוקים לעבור שיפוץ בניינים משותפים. פעם בחמש עשרה שנים צריך לעשות שיפוץ בניינים משותפים וזאת משני הטעמים – ראשית, שיהיה לכם נעים לדור בבית שלכם; שנית, לשמור על ערך הנכס שלכם ואף להעלות אותו כמה שניתן. נשאלת השאלה – האם אפשר לחייב אתכם לשלם עבור שיפוץ בניינים משותפים? התשובה היא – בהחלט שכן! לפי סעיף 58 שבחוק המקרקעין אפשר לחייב את הדייר אשר אינו מוכן לשלם עבור שיפוץ אשר נועד לשמור על החזקה ראויה של הרכוש המשותף שלכם. במידה ויש לכם סרבן תשלום ישנה אפשרות להגיש נגדו תביעה בלשכת המפקח על המקרקעין.

 

איך מתחילים את שיפוץ בניינים משותפים?

ראשית כל, צריך להגיש בקשה לוועד הבית שלכם והוא צריך להסביר את ההצעה לכל הדיירים שבמבנה שלכם. צריכה להיות הסכמה של רוב הדיירים ולעתים רבות מתגלעים חילוקי דעות בין הדיירים ויש כאלו אשר יתנגדו להצעה זאת מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום כמו קבוצת עידן החברה מתמחה בשיפוץ בניינים משותפים ושיקום מבנים. כדי להגשים את חזון שיפוץ בניינים משותפים צריך הסכמה של בקירוב לשבעים אחוזים מבין הדיירים אשר דרים במבנה המשותף שלכם ולא תמיד זה מספיק.

לאחר שכבר נפלה החלטה על שיפוץ בניינים משותפים צריך לפנות לקבלן לתיקונים קוסמטיים או לאדריכל עבור שינויים מורכבים אשר דורשים תכנון. אנו ממליצים לכם לבקש לראות עבודות קודמות של הקבלן או האדריכל, על מנת שתוכלו להתרשם ולהחליט במי לבחור שיבצע עבורכם שיפוץ בניינים משותפים מומלץ לבור בחרה המתמחה בתחום..

להלן מספר של סוגים של שיפוץ בניינים משותפים ואף המחירים שלהם –

  • שיפוץ של הלובי במבנה שלכם, כולל המדרגות בו – ניתן להחליף את הריצוף בלובי של המבנה שלכם על ידי שתי חלופות – האחת, היא מהירה וזולה אף יותר והינה הדבקה של ריצוף חדש על פני הריצוף שכבר קיים אצלכם בלובי. החלופה השניה הינה לעקור את הריצוף אשר קיים בלובי שלכם ויישומו של הריצוף למן ההתחלה. אם אתם מעוניינים בחלופה השניה ישנה תוספת מחיר בגין עבודה של פירוקו של הריצוף בלובי שלכם, המחיר הינו בסביבות תשעים עד מאה ושישים שקל למטר רבוע. המחיר של הריצוף עצמו הינו בין תשעים למאתיים שקל למטר רבוע. אם אתם מעוניינים בחלופה הראשונה, אזי המחיר יהיה בסביבות מאה ושישים שקל למטר רבוע. באם תרצו להחליף את המדרגות בנכס שלכם – המחיר זהה לריצוף מטר רבוע.
  • הוספתה של מעלית – לפעמים יש צורך בהוספת מעלית למבנה שלכם – בעיקר נועד עבור דיירים אשר דרים בקומות העליונות יותר או, לחילופין – עבור דיירים נכים אשר העלייה במדרגות מקשה עליהם. במקרה שנפלה ההחלטה של רוב הדיירים להוסיף מעלית קבלן השיפוצים שלכם אמור לבנות פיר של מעלית הווה אומר – קונסטרוקציה בצורתה של האות ח אשר תהיה עשויה מבטון. במבנה של עד חמש קומות המחיר ינוע בסביבות שלוש מאות עד ארבע מאות וחמישים אלף שקל.