כשאנחנו לוקחים את הרכב שלנו לטיפול עשרת אלפים, אנו וודאי יודעים למה לצפות, וכשאנחנו חולים, אנחנו וודאי יכולים לשער כי הרופא ירשום לנו תרופות מקלות או אנטיביוטיות כאלו ואחרות. אך כשקובעים תור לפגישה עם פסיכולוג, רבים אינם יודעים למה לצפות בתחילה, דבר שלעתים מוביל לדחיית ההכרה בצורך שבטיפול.

כלים
טיפול פסיכולוגי
טיפול פסיכולוגי

 

אנשים רבים די בטוחים כי הם פשוט ידברו על הילדות שלהם, או פשוט יחלקו את הבעיות שלהם עם אדם המעניק להם אוזן קשבת. למעשה, טיפול פסיכולוגי הוא לרוב קשר ארוך טווח שבמהלכו רבים יכולים למצוא עזר עם שפע של כלים ותובנות להתמודדות עם החיים ועם הרחשים הפנימיים.

אני הולך לפסיכולוג, משמע אינני בסדר

כל אדם באשר הוא, יכול למצוא עזר רב במפגש עם פסיכולוג. תפיסה שגויה היא כי צריך להיות חולה או מדוכדך לכל הפחות, כדי לפגוש במטפל. זהו מיתוס שמוטב יהיה לנפצו ולהחליפו ביתרונות הרבים שמפגשים מסוג זה יכולים לטמון בחובם.

נכון יהיה לקבוע כי ישנם פסיכולוגים אשר מתמחים בסוגיות רגשיות קשות כגון סכיזופרניה או טראומה נפשית מורכבת. אך כולם ככולם מסוגלים גם לעזור לפציינטים לעבד ולפרש באופן שונה את האתגרים היומיומיים החל מניהול מתחים ועד להתמודדות עם משקעי עבר שעודם נותנים את אותותיהם גם היום.

כיצד אוכל לבחור את המטפל שיתאים עבורי?

בחירת המטפל הנכון אף היא מאתגרת ולא אחת מובילה לדחיית התחלת הטיפול. כדאי לדעת כי לפסיכולוגים תחומי התמחות שונים, דבר אשר מוטב להיעזר בו בעת החיפוש הראשוני במרשתת.

בעת החיפוש הראשוני, מוטב שתשאלו את עצמכם באשר לתנאים שיאפשרו לכם להתמיד ולהגיע למפגשים באופן סדור. האם תחושו בנוח לדבר עם פסיכולוג? או שמא פסיכולוגית? האם מיקום הקליניקה הוא נוח ונגיש? או שמא יוביל אתכם לקביעה מחודשת של המפגשים פעם אחר פעם? נסו למקד את החיפוש תחת תחום התמחות ורישום כגון פסיכולוגית קלינית בתל אביב, פסיכולוג מומחה להתמודדות עם כאבים כרוניים או פסיכולוג להתמודדות עם אכילה רגשית.

נסו כבר בשיחה הטלפונית הראשונית להבין אם יוכל לסייע לכם בסוגיה עמה אתם מתמודדים. היו סמוכים ובטוחים, כי אם הפסיכולוג שעמו יצרתם קשר, לא יחוש כי בידו לסייע לכם, הוא כבר ייזום מעצמו וימליץ לכם על קולגות שמתמחים בתחום נקודתי זה.

מפגש אחד וסיימנו

מוטב להניח את התפיסה המוטעית הזו בצד, ולהגיע בגישה פתוחה וגמישה. מרבית הטיפולים הפסיכולוגיים אם בכלל, אינם יכולים לספק כל תועלת ממפגש אחד בלבד.

זכרו תמיד כי הקשר שלכם עם המטפל מוכרח להיות ארוך טווח, ולו בשל כך שתרצו לחוש בטוחים אצל המטפל ולוקח זמן לרקום קשר חדש. כמו כן, על המטפל להכיר אתכם בהדרגה בכדי שיוכל להוביל אתכם לתובנות, ופרספקטיבות חדשות ולספק טכניקות שיועילו בהתמודדות הנפשית.

מוטב לצפות לסדרת מפגשים המתפרשים על פני מספר חודשים לכל הפחות, ודעו כי ישנם טיפולים פסיכולוגיים אשר יכולים להימשך גם שנים. אך זה מותנה אך ורק בצרכיו ובהסכמתו של הפציינט, ובנכונותו לעבור את המסע יחדיו.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

עדכונים אחרונים

ינו 22, 2020

הסיבות הנפוצות לפציעות ספורט

תזונה וכושר
ינו 20, 2020

שירותי סיעוד

המגזין