עיצוב הבית או הדירה, הן עבור בתים/דירות חדשים אליהם עוברים או אותם בונים והן עבור הבית/דירה בהם כבר מתגוררים, מהווה כיום פעולה נפוצה וכמעט שגרתית. בעוד בעבר בתים נהגו שלא להשתנות לאורך חיים שלמים ודורות רבים, כיום מעדיפים מרבית האנשים לחדש ולעצב מחדש, מסיבות שונות ועבור מטרות שונות.

כלים

 

 

אחד מסגנונות העיצוב הפופולאריים ביותר כיום הוא עיצוב מודרני. מה מאפיין עיצוב בתים מודרניים ומה נחשב לעיצוב מודרני? מהם היתרונות של סגנון עיצוב זה וכיצד מומלץ ליישמו בפועל ולעשות זאת בצורה אשר תאפשר לכם באמת להפיק ממנו את המירב?

קווים נקיים וחלקים, דגש על פונקציונאליות ועוד – עיצוב בתים מודרניים

קיימים מספר מאפיינים עיקריים המשויכים לסגנון עיצוב מודרני בכל הנוגע לבתים, דירות וסביבות מגורים ומחייה. במרבית המקרים יכלול עיצוב בתים מודרני שימוש בקווים חלקים, מינימליסטיים ונקיים, ומטרה זו מושגת הן באמצעות האופן בו המשטחים השונים של הבית מאורגנים ונפגשים אחד עם השני והן באמצעות החומרים בהם עושים שימוש. לכן, נראה במסגרת עיצוב בתים מודרניים שימוש נרחב בחומרים בעלי מראה חלק ו"נקי", דוגמת אלומיניום, זכוכית, פלדה, בטון מוחלק וכד'. בבתים רבים המעוצבים בסגנון מודרני נמצא למשל שימוש באריחי אבן גדולים וחלקים אשר מסתיימים בקו חלק ונקי, בלי יותר מדי פרטים ובלי "מניירות" מיותרות.

בנוסף ובהתאמה, גם הצבעים בהם נעשה שימוש במסגרת עיצוב מודרני הם צבעים חלקים ואחידים, דוגמת לבן, אפור ושחור, עם שימוש מינימאלי יחסית בכתמי צבע שונים וקטנים יחסית.

כפי שניתן להבין עד כה, עיצוב בתים מודרניים מתאפיין במידה רבה בראייה פונקציונאלית של הדברים – עלינו לעצב את האזורים השונים של הבית באופן אשר יאפשר לנו לבצע בצורה היעילה והנוחה ביותר את הפעולות השונות האופייניות לאותו אזור. מטבח מודרני, למשל, יהיה מטבח מרווח ונוח לשימוש, כזה אשר מתוכנן תוך מחשבה על הצורך לבשל ולבצע את עבודות המטבח השונות. חדר הרחצה יאפשר רחצה וניקיון יעילים ונוחים וכך כל אזור אחר בבית אמור להפוך את החיים שלנו לנוחים ופשוטים יותר, בין היתר באמצעות עיצוב נכון (הכולל, למשל, בחירת פריטים נכונה ומושכלת, יצירת מרווחים מספקים על פי הפונקציה של אותו אזור בבית, בנית אווירה מתאימה על ידי שימוש בצבעים נכונים וכו').

תאורה מתאימה והולמת ואלמנטים נוספים בעיצוב בתים מודרניים

גם על תחומים "נלווים" חשובים ורלבנטיים מושם דגש מיוחד במסגרת עיצוב מודרני של בתים, ודוגמה טובה לכך היא תחום התאורה – גופי התאורה בהם נעשה שימוש במסגרת עיצוב בתים מודרניים הם כאלו אשר מתאימים בצורה הטובה ביותר למיקום בו הם נמצאים (כבר הזכרנו את הדגש על פונקציונאליות...), בשונה מסגנונות עיצוב אחרים בהם בבחירת התאורה מקבלים לעיתים שיקולים אסתטיים גרידא עדיפויות על פני שיקולים פונקציונאליים. כמובן שבעיצוב מודרני לא מוותרים על האסתטיקה, גם בבחירת התאורה, אך בהחלט מושם דגש מיוחד על שימושיות והצבת גופי תאורה מספקים ומתאימים בכל אזור ואזור בבית.

בנוסף, בעיצוב בתים מודרניים מושם דגש גם על פרטי ריהוט מתאימים, אמצעים טכנולוגיים מודרניים המאפשרים להפוך את הבית ל"בית חכם" באופן מלא או חלקי וכל אלמנט נוסף אחר הזמין כיום עבורנו בעולם עיצוב הפנים ויכול להשתלב בצורה טובה עם סגנון העיצוב המודרני.

חשיבות רבה לעבודה עם מעצבת פנים בעלת ניסיון בעיצוב בתים מודרניים

בדומה לסגנונות עיצוב אחרים, ואולי אף יותר מהם, במקרה של עיצוב מודרני חשוב במיוחד לעבוד עם מעצבת פנים, ועם כזו המתמחה בין היתר בסגנון עיצובי זה, או לכל הפחות כבר עיצבה כמה וכמה בתים ו/או משרדים בסגנון מודרני.

הסיבה לכך שחשוב לעבוד עם מעצבת מקצועית היא פשוטה – עיצוב הבית בימינו כולל אינספור פרטים ונקודות שונות אשר לא יכולות להיות מוכרות במלואן למי שאינו עוסק בתחום. כיום יותר מתמיד, עיצוב פנים בכלל ועיצוב בתים בפרט הוא תחום רחב ועשיר כל כך כיום עד כי נדרשות שנים שלמות של לימודים ועבודה בתחום על מנת להכיר את כל האפשרויות השונות, את כל הדברים אליהם יש להתייחס ולשים לב וכל האפשרויות הזמינות בתחומים הרבים והשונים הקשורים לעולם הבית ועיצוב הפנים. למשל, נדרשת למידה מקצועית, מעמיקה ויסודית של התחום על מנת להבין מהן בכלל האפשרויות העומדות בפנינו בנוגע למשטחים שיחפו את קירות הבית, מהם המאפיינים והיתרונות/חסרונות של כל סוג של חומר וכיצד הוא ישתלב עם אלמנטים אחרים וסמוכים.

כל זה נכון גם ובמיוחד לעיצוב בתים מודרניים. כפי שהזכרנו, אחד הדגשים המשמעותיים ביותר בעיצוב בתים מודרניים הוא על שימושיות (פונקציונאליות), ועל שילוב אלגנטי ומקצועי של האלמנטים השימושיים עם האלמנטים האסתטיים. את זה יכולים לעשות רק אנשי מקצוע מלומדים ובעלי ניסיון בתחום, ובמקרה שלנו - מעצבי פנים מקצועיים ובעלי ניסיון בעיצוב מודרני.

מומלץ לפנות למעצבת המתמחה בעיצוב מודרני לצורך קבלת ייעוץ ראשוני, כמו גם לקבלת רושם אישי מאותה אשת מקצוע, כולל הטעם האישי שלה והעבודות שביצעה בעבר בתחום זה עבור לקוחות שונים