רוכבי האופנועים בצפון מגיעים לחנות מקצועית בתחום זה כאשר הם מעוניינים לרכוש צמיגים חדשים.

החלפת צמיגים באופנועים

לאור העובדה שהאופנועים הם רכב דו גלגלי ולא בעל ארבעה גלגלים כמו במכונית, רמת השחיקה שלהם היא הרבה יותר רחבה ולכן קיים צורך להחליף את הצמיגים בכל ארבע שנים אך במקרים רבים, הדבר קורה הרבה לפני כן.

לצמיגים יש חלק מהותי ביציבות האחיזה של האופנוע על הכביש וברמת הבטיחות של הרוכב. כל בעיה ולו הקטנה ביותר בצמיד כמו סדק, חור או שחיקה משמעותית עלולה לגרום לכך שהרכב יחליק או ייפול עם הרוכב ולפעמים גם עם הנוסע הנוסף, אם קיים עליו.

זו הסיבה שרוכבי האופנועים מודעים הן לבעייתיות והן לסיכונים הרבים ולכן נכנסים מעת לעת לתחנת דלק ובודקים את שלמותו של הצמיג, את נראותו הכללית ואת לחץ האוויר בו, כך שהכול יהיה פיקס.

רכישת צמיגים חדשים לאופנועים

כאשר הבעלים של האופנוע מבין שאחד הצמידים אינו תקין או שהבוחן במוסך או במבחן הרישוי השנתי קובע כי יש להחליף צמיג ספציפי או את כולם, הדבר מתבצע בדרך כלל באופן די מידי.

רוכבי האופנועים אינם מכירים את כל סוגי הצמיגים, מה גם שהיבואנים מייבאים לפעמים צמיגים ממפעלים חדשים במדינות נוספות. לכן הדרך הנכונה לבחירת צמיגים לאופנועים היא הגעה לחנות מקצועית בצפון אשר מחזיקה סוגים רבים של צמיגים. נציגי השירות במקום יודעים לבצע את ההתאמה המושלמת בין הדגם של האופנוע, אם מדובר באופנוע כביש רגיל, אופנוע שטח או אופנוע לתחרויות. בהתאם לדגם ולנפח של כל אופנוע, יציע הנציג המקצועי כמה סוג צמיגים תוך הבהרת היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

במדינה חמה כמו ישראל, המטרה היא לרכוש צמיגים אשר יחזיקו מעמד תקופה ארוכה ככל האפשר אף על פי שהשמש הורסת את הצמיגים ולכן בוחרים בדרך כלל את הצמיגים העמידים ביותר, במידה הנכונה.

נתון חשוב לא פחות הוא העלות של כל אחד מהצמיגים והלקוח יבחר בסופו של דבר את הצמיג שנראה לו בטיב המעולה ביותר בעלויות שהוא יכול לאפשר לעצמו לקנות.

צמיגים לאופנועי שטח

מי שנוהג באופנוע שטח, נדרש לעיתים להחליף צמיגים בתדירות גבוהה יותר לאור המהמורות הרבות בשטח, המעבר בדרכים לא דרכים, סלעים, אבנים, מים, בוץ, כמות גדולה של חולות ועוד. כל אלו שוחקים במהירות הרבה יותר גדולה את הצמיגים הקיימים ולכן קיים צורך לקנות צמיגים לאופנועים.

כאשר מדובר באופנועי שטח, קיימים צמיגים בעלי מרווחים גדולים אשר מיועדים לנסיעה במקומות אשר בהם קיימת אדמה רכה או אדמה בוצית וצמיגים בעלי מרווחים קטנים המתאימים בעיקר לרכיבה על דיונות וחולות טובעניים.

יש לרכוש רק צמיגים לאופנועים בעלי תו תקן של ארץ המוצא וגם של מכון התקנים הישראלי.