מה זו אוסטאופתיה?

אוסואופתיה זו שיטה של ריפוי שמתבססת על עיסויים אשר שונים במהותם מעיסויים אחרים במניפולציות השונות של האוסטאופת על המטופל; בשונה משיטות עיסוי אחרות, האוסטאופת משתמש רק בשתי ידיו, הן לאבחון של מגבלות וחסמים שהמטופל סובל מהם והן לטיפול באותם חסמים ומגבלות. שיטה זו מבוססת על אנטומיה ופיזיולוגיה ומטרתה להסיר חסמים מכניים כאלה ואחרים שמפריעים לתהליך הריפוי העצמי של הגוף.

 

לאוסתאופט יש את הידע והיכולת לאבחן איפה בדיוק מתחיל השיבוש התנועתי שגורם כאמור לפגיעה בתפקודם התקין של מערכות ואיברים בגוף האדם. אותו שיבוש יכול להיווצר בעקבות אירועים טראומתיים, מחלות, פגמים מולדים ואפילו מהרגלי תנועה לא נכונים שעלולים להוביל לכאבי ראש, קשיים בעיכול, הפרעות הורמונליות וכדומה. בשורה התחתונה, אוסואופתטיה תפקידה להחזיר את התנועתיות והאיזון הגופני לאותו אזור פגוע ובעצם לשפר משמעותית את תפקודו כמו גם לעודד את הגוף לשמור על המצב הבריא הקיים או במילים אחרות- לאפשר תהליך של ריפוי עצמי של הגוף.

במה יכולה האוסתאופטיה לטפל?

מלבד כאבי הראש ובעיות העיכול שצוינו מקודם כבעיות שמצריכות ביקור במרפאת כאב להקלה בכאבי רגלים וגב, אוסתאופטיה יכולה לטפל גם בכאבי פרקים ושרירים, כאבי גב וצוואר, סחרורות, כאבי מחזור, בעיות התפתחות, בעיות מוטוריקה, טראומות לאחר טעונה או פעולה ספורטיבית, בעיות קשב וריכוז, לידה טראומתית ומשמשת אפילו להכנה ללידה.

אוסטאופתיה ומדרסים- הליך הבדיקה והטיפול

לאחר סדרת בדיקות מקיפה שבוחנת את טווחי התנועה ומגבלות כאלו ואחרות תוך הסתכלות על ההסטוריה הרפואית של המטופל, האוסטאופת יבצע את הטיפול המעשי שמתבצע על ידי מה שנקרא-"ארטיקולציות" או בהגדרה המוכרת יותר- עיסוי מפרקים (טיפול זה עורך לרוב 20 דקות ושואף להגיע למינימום כאב). מעבר לכך שעיסוי המפרקים יקל בכאב ובתסכול המטופל, על ידי הכלת מניפולציות כאלה ואחרות על המטופל תוך כדי העיסוי הוא גם יאפשר שחרור של שרירים מתוחים וגם יחזיר למטופל את חופש התנועה באופן מוחלט. לאחר הטיפול הדבר הראשון עליו ימליץ האוסטאופת על שימוש במדרסים. המדרסים בעצם יוצרים התאמה בין הנעל לכף הרגל. התאמה סימטרית של המדרס למבנה של כף הרגל לא תלוי רק במידות הרגל אלא גם במשתנים שונים שלא קשורים ישירות לרגל כמו משקל גוף, אופי שגרת המטופל, מחלות רקע ועוד פרמטרים שונים שחשוב מאד לקחת אותם בחשבון על מנת ליצור את המדרס הכי יעיל ומדויק שיש. קיימים כיום בשוק מגוון מדרסים שנבדלים אחד מהשני הן בחומרים מהם עושיים והן בתוקפם ותפקידם. על כן, על מנת לקבל תוצר מדויק ואפקטיבי חשוב מאד להגיע למרפאת כאב להקלה בכאבי רגלים וגב שמוסמכת לבצע את כל הבדיקות המקיפות וזאת על מנת להוביל לתוצאה הרצויה ולטיפול בבעיות השונות מהן סובל המטופל.

מדרסים בהתאמה אישית לנוחות מרבית ללא כאב!

מרפאת "ביאליק"- מרפאת כאב להקלה בכאבי רגלים וגב, בשיתוף Impact & Motion Insoles מציעים לכם שירות חדש של התאמת מדרסים לפי מידה אישית! שביעות רצון מובטחת, ליווי לאורך כל התקופה והסתגלות הרגל למדרס- הכול במקום אחד. אז אם אתם מעוניינים למנוע כאב, לטפל בו או פשוט לשפר את איכות החיים שלכם- אנחנו כאן לשירותכםJ

מרפאת "ביאליק"

052-420-9911

054-580-4009

bialikclinic@gmail.com