היא מסתורית, אם לא לומר נסתרת, ומתגנבת במהירות אל הבית מבלי שתשימו לב אליה. כן, אנחנו מדברים על הנזילה. היא לא משמיעה קול, לא מודיעה על כך שהיא קיימת. רק סימנים שונים מאפשרים לנו לגלות שהיא בכלל נמצאת שם. וכאשר הנזילה כבר הופכת לחלק מאתנו היא מהווה מטרד לא קטן, שעלול אף לגרום להצטברותם של חיידקים ופטריות ולפגוע בבריאותנו. מסיבה זו, חשוב להיות ערניים לסימני הופעת הנזילות ולקרוא לאיש מקצוע המתמחה באיתור נזילות.

כלים

 

9 סימנים לכך שחייבים להזמין מאתר נזילות מקצועי

הנזילה דומה לנקב קטנטן בתוך סכר שרק הולך וגדל. היא מתחילה בתור טפטוף קטן ובלתי משמעותי בברז חדר האמבטיה או במטבח, עד אשר היא הולכת ומתרחבת. על מנת לזהות את הנזילה בזמן, כדאי לשים לב לכמה סימנים מחשידים:

הכתובת שעל הקיר – מצבם של הקירות יכולים לומר לכם הרבה על הנזילה. אם אתם מבחינים בסימנים של רטיבות, קור המגיע מן הקיר או עובש, התקלפות יש צורך לפנות בדחיפות למאתר נזילות. מדובר לא רק בפגם שפוגע באסטטיקה של הבית, אלא בבעיה תברואתית. הקיר מעיד על כך שהנזילה רק הולכת וגדלה. מערכת החשמל שלכם – במצב תקין מערכות החשמל והמים מבודדות זו מזו. אבל אם אתם חווים קצר חשמלי לעתים קרובות, ייתכן שהמים חלחלו אל מערכת החשמל. ריח של עובש – אתם עושים הכול כדי להיפטר מריח העובש שנדבר אל הבית שלכם: מאווררים את החדרים, מפזרים מטהר אוויר ואפילו ניסיתם להתיז מעט בושם, ושום דבר לא עוזר.

 

ובכן, במקרה זה מקור הבעיה הוא מעבר לקירות הבית, והיא דורשת איתור נזילות מים מקצועי. זרימת מים חלשה בברזים – זרם המים בברזים אינו כפי שהיה? מרגישים שאתם נאלצים להישאר זמן רב באמבטיה כדי לשטוף מעצמכם את הסבון. זרם מים חלש עלול להעיד על סתימה בביוב או נזילה. חשבון מים מנופח – נזילה בבית עלולה להתבטא בחשבון מים גבוה מהרגיל. חשוב לשים לב לכך כאשר אתם מקבלים את דו"ח המים לידכם. הביטו אל הרצפה – האם הופיעו כתמים כהים על הפרקט באופן מחשיד? אם כן, ייתכן שיהיה צורך לפרק חלקים מן הרצפה כדי לטפל בנזילה. אך אל דאגה, אין זה אומר שתצטרכו להחליף את כל הרצפה. תחושה של קור בבית – אם אתם חשים בתחושת קור בחלק מסוים של הבית ייתכן שהנזילה אשמה בדבר. רהיטי העץ כעדים לנזילה – לרהיטים העשויים מעץ קיימת נטייה להתעוות כאשר הם באים במגע עם מים במשך זמן רב. אם רגלי רהיטי העץ התעוותו, ייתכן בהחלט שמדובר בנזילה. השכן שלכם התלונן על רטיבות לאחרונה – בבתים שבהם קיימת בעיה באיטום, ייתכן שנזילה בבית שלכם עשויה להתבטא דווקא בביתו של השכן. כדאי לבדוק את העניין עם מאתר נזילות מים מקצועי.

מיהו מאתר נזילות מים מקצועי?

איתור נזילות מים מקצועי מתבצע על ידי איש מקצוע המתמחה במיוחד בתחום. מדובר באדם שעבר הכשרה מיוחדת, על מנת שיוכל לטפל בנזילות בקלות. מעבר לכך, מאתר נזילות מקצועי של ימינו משתמש בטכנולוגיות משוכללות במטרה להגיע לנזילות במהירות ובקלות. אחת מבין הטכנולוגיות העיקריות היא מצלמה תרמית אשר שולחת גלי אינפרא-אדום דרך הקירות במטרה לאתר את מיקומה של הנזילה. בסיום הצילום, מתקבלת מפת צבעים צבוענית כאשר צבעים חמים דוגמת צהוב, כתום או אדום אינם מעידים על נזילה, בעוד צבעים קרים כמו כחול או סגול מעידים על טפטוף ונזילה. בסיום הבדיקה מתקבלת התמונה המלאה, ואיש המקצוע יכול לגבש תכנית פעולה לגבי הטיפול בנזילה.