קוסמטיקה מוגדרת ככל הכלים והטיפולים שמשמשים לשיפור המראה של הגוף, העור, השיער והציפורניים. בהגדרה זו נכללים מוצרים לצביעת שיער, ניקוי העור, מניקור, פדיקור, איפור, הסרת שיער ועוד.

כלים

 

עם זאת, בשנים האחרונות עם העלייה במודעות הבריאותית ישנה נטייה לצרוך מוצרי קוסמטיקה שמותאמים אישים ללקוח. למשל, מוצרים שמתאימים לאנשים שסובלים מעור רגיש, ממחלות עור שונות, מוצרים לבעלי עור שמן ועוד.

רוצים דוגמא?

חברת קוסמטיקה שעושה זאת היא HL. החברה שנוסדה לפני כ-30 שנה חרטה על דגלה חדשנות ומקצועיות, מה שאומר שכל הפורמולות שבהן היא משתמשת מבוססות על מחקר מדעי, שכל הרכיבים במוצריה נחקרו ונבדקו קלינית ושהדגש בתהליכי המחקר והפיתוח הוא על איכות ובטיחות.

בנוסף, החברה מקפידה על תהליכי ייצור ובקרה קפדניים (המפעל שלה פועל לפי תקן ייצור GMP  ותקן איכות 9001 ISO.) , עושה שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר ומנהלת תוך שמירה על אחריות ומודעות סביבתית. התוצאה היא מוצרי קוסמטיקה יעילים שמבוססים על ידע וניסיון.

איזה מוצרים ייעודיים יש לחברה?

לחברה יש מוצרים ייעודים לצורך טיפול בבעיות קוסמטיות שונות. למשל, סדרות המוצרים א-נוקס ודאבל אקשן מיועדים לטיפול בעור שמן:

סדרת המוצרים א-נוקס מיועדת בין השאר גם לטיהור העור, להרגיע מוקדים בעייתיים, למניעת היווצרות של פצעים, להפריש הפרשה של סבום ולהשיג עור במרקם חלק סדרת המוצרים דאבל-אקשן מיועדת לא רק להפחית את הפרשת הסבום ואת הופעת פצעונים וברק, אלא גם לרפא ולייבש מוקדי דלקת

המטרה של מוצרים אלו היא לאזן ולווסת את הפרשת הסבום מבלוטות החלב בעור, להפחית דלקת ולמנוע התפתחות של אקנה. ורק כדי לסבר את האוזן לגבי הרצינות של החברה בנוגע לטיפול בעור שמן, הנה כמה מוצרים שכוללות הסדרות:

סדרת המוצרים א-נוקס: סבון סוכר, נוזל טיפולי, תחליב לחות, מסכת פנים ותרחיף ייבוש סדרת המוצרים דאבל-אקשן: תרחיב ייבוש עם דמי מייק-אפ, מי פנים, תרחיב לחות, מסכת פנים ומארז שכולל סבון, תחליב לחות ותרחיף ייבוש

ומה עם שאר סוגי העור?

אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם כי לחברה יש מוצרים לכל סוגי העור. למשל, סדרת אזולן מיועדת לעור יבש ורגיש וקיבלה את שמה מהמרכיב אזולן – חומר אנטי-דלקתי שידוע ביכולתו להרגיע עור עם סימני גיל ראשוניים, להוסיף לו לחות, לרענן אותו ולהזין אותו. מוצרי הסדרה כוללים מי פנים, חלב פנים וסבון ללא סבון.

גם לעור מתבגר יש לחברה פתרונות בדמות הסדרות סי דה סקסס ו-רה ניו פורמולה. שתי הסדרות מיועדות לטפל בנזקי עור שנובעים מחשיפה לשמש, להאט את הזדקנות העור ולמנוע הופעת קמטים. כל סדרה כמובן עושה זאת בצורה שונה:

סדרת סי דה סקסס מבוססת על ויטמין סי שמגביר את ייצור הקולגן, מעניקה מראה עור קורן ואחיד, מצמצמת ומחליקה קמטים, משפר ומחזקת את גמישות העור, מרגיעה ומזינה את העור ומונעת היווצרות של כתמי גיל ושמש. הסדרה כוללת בין השאר סרום לעיניים, מסכה טיפולית, קרם עיניים ומארז .

סדרת רה ניו פורמולה מבוססת על ריכוז גבוה של חומצה אלפא-ליפואית ועל הויטמינים איי, אי ואף שביכולתם לטשטש קמטי הבעה, לשפר את המרקם של העור, להעניק מראה גמיש ומוצק, להפחית את עומק הקמטים, להעלות את רמת הלחות בעור ובסופו של דבר להאט את תהליך ההזדקנות של העור. הסדרה כוללת בין השאר סבון, קרם מזין, מסכת פנים ומארז.