"אלין ק. ייזום פרויקטים" זכתה במכרז משותף של רמ"י ומשרד התיירות להקמת מתחם מלונאות ונופש  בקרית המדע בבאר שבע  ובו 300 יחידות איכסון מלונאי. השטח הנמצא בסמיכות לאוניברסיטה, לתחנת הרכבת, ולקריית התקשוב, מהווה פוטנציאל רב לאירוח כנסים, ליציאה לתיירות מדברית, ולחובבי אתרי מורשת

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "באר שבע היא השער לנגב שהולך והופך להיות הדבר התיירותי הבא. אנחנו מקווים שמתחם נופש ומלונאות יהווה בסיס לתיירים ונופשים בעתיד לפני יציאה לחוות את הנגב כולו ושלל החוויות שהוא מציע".

מנהל  רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון: "מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון: "רשות מקרקעי ישראל רואה בקרקע משאב לאומי מרכזי לפיתוח כלכלי וחברתי.

שוק הנדל"ן מהווה אחוז משמעותי מהתל"ג של ישראל ובימים אלו כל התפתחות חיובית בשוק הנדל"ן מהווה תרומה למאמץ הלאומי להעלאת התל"ג וחיזוק המשק" . במכרז להקמת מתחם מלונאות ונופש בבאר שבע, על מגרש בגודל של כ-16 דונם, זכתה החברה מבאר שבע: "אלין ק. ייזום פרויקטים". במכרז שפורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל, אושרה הקמה של 300 יחידות אכסון מלונאי בקריית המדע בבאר שבע. הזוכים ישלמו לרמ"י סכום של 7,181,818 ₪. במכרז  היו זכאים  להשתתף גופים שקיבלו המלצה של משרד התיירות.

משרד התיירות רואה בבאר שבע עיר חזקה ומרכזית, שממנה יוצאת התיירות המדברית, והמלון שיוקם יתאים לכך, כמו גם למשפחות ולשוחרי אתרי מורשת הנמצאים בעיר. בהתאם לכך, בשנים האחרונות שיפר משרד התיירות את התשתיות באזור התיירותי של באר שבע, ובמיוחד את סמטאות העיר העתיקה – אזור שכיום מושך תיירים ומציע חווית חיי לילה עם מסעדות, פאבים וכדומה. כמו כן, פיתח משרד התיירות אטרקציה נוספת באזור: באר אברהם - אתר תיירותי השוכן על גדת נחל באר שבע, בשער העיר העתיקה של העיר ועוסק בדמותו של אברהם אבינו, המזוהה עם שלושת הדתות ובו באר מים עתיקה.

לפני מספר חודשים  ערכו  משרד התיירות ועיריית באר שבע, בשיתוף החברה הכלכלית - מנהלת העיר העתיקה והתיירות, כנס ראשון שחיבר בין יזמים פוטנציאליים לבין בעלי נכסים, תיירנים ובעלי מקומות לינה ואירוח מרחבי העיר. הכנס נועד להמשיך לפתח את תחום המלונאות שצובר תאוצה בעיר. בנוסף, קריית המדע שנמצאת בבניה, מאכלסת בהדרגה רבות מחברות ההיי-טק בארץ, ובכלל זה חברות סטארט-אפ. מיקום המגרש המיועד לאכסון מלונאי, הנמצא בסמיכות לאוניברסיטה, לתחנת הרכבת, ולקריית התקשוב, מהווה פוטנציאל רב לאירוח כנסים בתחומים אלו.

תוצאות המכרז:

micraz2 f4bdc