מאז קום המדינה, בישראל - כמו במדינות רבות אחרות - התרחש תהליך של עיור, בו תושבות ותושבים עברו מיישובי הספר והכפרים אל הערים הגדולות. כיום, למעלה מ-90% מהתושבים גרים בערים, בעיקר באזור המרכז.

כלים
אשפתונים
אשפתונים

 

תכנון הערים עבור האוכלוסייה הגדולה והגדלה צריך לקחת היבטים רבים בחשבון: מגורים, תעסוקה, חינוך, פנאי ועוד. אחד ההיבטים הפחות פופולריים לדבר עליהם אך מהחשובים ביותר - הוא ניהול האשפה.

אנו מייצרים פסולת כל יום, כל היום. במיוחד בערים. כל מוצר קטן שאנו קונים במכולת או בסופר, בדרך כלל יהיה ארוז בעטיפה אותה נצטרך להשליך. מעבר לתפקיד העירייה לנקות את הרחובות, מוטלת על התושבים האחריות להשליך את הפסולת שלהם לאשפה.

אין זה מפתיע לגלות, שהזמינות של פחים עבור התושבים מפחיתה את הסיכוי לרחובות מלוכלכים. המנגנון פשוט: כאשר אין פח בקרבת מקום, יש יותר סיכוי שיהיו כאלה (לא כולם, כמובן) שיעדיפו להיפטר מהפסולת על ידי השלכה לרחוב במקום לחפש פח במשך דקות ארוכות.

הפתרון - פיזור נרחב של פתרונות איסוף אשפה

במרחבים העירוניים הומי האדם, כמו הפארקים, השדרות, הקניונים וכדומה, יש חשיבות רבה לפיזור פחים רבים על מנת לשמור על ניקיון המרחב. הפתרון האופטימלי הוא אשפתונים, פחים קטנים וכמעט בלתי נראים, הקלים לתפעול הן עבור התושב והן עבור מפנה האשפה.

אשפתון הוא פח קטן, ולכן לא מפריע במיוחד למרחב הציבורי. בנוסף, העיצוב המינימליסטי שלו מבחינת גודל אך המגוון שלו מבחינת הצבעים - עוזר להם להשתלב במרחב העירוני מבלי לפצוע אותו יתר על המידה.

הנוחות מעודדת שמירה על הניקיון

האשפתון מעוצב כך שיהיה ניתן להשליך אליו אשפה משני הצדדים, כך שהולכי רגל יוכלו להשתמש בו במינימום הפרעה לשטף התנועה שלהם. העובדה שהאשפתון עשוי יציקה אחת של פוליאתילן, מבטיחה שמי גשמים לא יהרסו אותו על ידי חילחול בימי החורף.

העיצוב הצבעוני של האשפתונים יוצר אצל העוברים והשבים תחושה נעימה ומזמינה, וגורם ליותר אנשים לשים אליהם לב ולהשתמש בהם בעת הצורך.

האשפתונים תורמים לאיכות הסביבה

ראשית, כאמור, פיזור אשפתונים במרחב מגדיל את הסיכוי שאנשים ישליכו אשפה לפח במקום על הרצפה, ולכן הרחובות יישמרו נקיים יותר במהלך היומיום.

בנוסף, אחת הבעיות הגדולות בהיבט השמירה על הניקיון בערים הוא בדלי הסיגריות המפוזרים בכל מקום. באשפתונים ניתן להוסיף מאפרות עשויות מתכת לכיבוי הסיגריה, ובכך אין תירוץ למעשנים שלא להשליך את הבדל לאשפה בתום העישון.

לבסוף, אשפתון איכותי העשוי יציקה אחת הוא עמיד לאורך זמן, ולכן אין צורך בתחלופת פחים תדירה - כפי שעשוי לקרות בפחים מסוגים אחרים. שימוש לאורך זמן באותו אשפתון מפחית ייצור מזהם, ותורם לאיכות הסביבה בטווח הארוך.

לפרטים נוספים ומידע נוסף, צרו עמנו קשר >