היה ואתם מתגוררים בבית פרטי או בית שיש לו גג או מרפסת גדולה, תוכלו להפוך את החלל הזה לאטרקטיבי במיוחד באמצעות ריצוף דק במרפסת הגינה. יש היום אין ספור אפשרויות עיצוב ובנייה שיהפכו את החלל שלכם למקום נעים שכיף לארח בו את המשפחה וליהנות בעצמכם מהרוגע והשלווה.

כלים

 

אחד הענפים שהתפתח בכל הקשור לעיצוב אווירה בחלל הגינה הוא ענף הדק, לרבות בניית דק איפאה, שנחשב לסמל סטאטוס ומקנה לבית ולגינה מראה אותנטי ואקסקלוסיבי. אין כמו משטח דק בגינה שיאפשר לכם להתהלך עליו יחפים ולחוש מיד שאתם בטבע. דק איפאה, הינו דק מעץ שיספק לכם הנאה מרבית בכל עונות השנה, זאת לצד תחזוקה מינימלית. במאמר זה נרחיב אודות בנייה של דק איפאה כחלק מהקמת הגינה.

קצת על עץ איפאה

לפני שנעמיק על אחד מסוגי עץ לדק בגינה, כדאי שנכיר את העץ עצמו. עץ איפאה הינו עץ טרופי שהגיע עד אלינו מאזורים בדרום - מרכז יבשת אמריקה, אזור שקרוב לקו המשווה וניחן באקלים טרופי רווי לחות וגשמים. העץ הזה מאופיין בצבעו החם – חום זית כהה שמגיע מהצפיפות של סיבי העץ. יש שני סוגי איפאה – איפאה שמפיין, ואיפאה טבקו. אלו שני עצים גבוהים שנחשבים לחומרי גלם משובחים מאוד לשימוש בכל ענף הבנייה. עץ איפאה משדר יוקרה ואמינות ובעבר היה נחלתם של העשירים, אולם היום ניתן לראות אותו בבתים רבים בזכות החמימות שהוא מספק, היופי ויתר תכונותיו הנהדרות.

בנייה נוחה ואיכותית

תכונותיו המרשימות של עץ זה מאפשרות יצירה של מגוון עבודות ייחודיות ועל כן הוא נחשב לעץ שמתאים ביותר לדק. בבניית דק איפאה תמיד נקבל תוצר מושלם, ועל אף שהוא נחשב לעץ קשיח וחזק, מאוד נוח לבנות אתו, כל עוד מדובר בלוחות עץ ישרים ולא מעוקלים. באמצעות מכשור נכון ניתן לשייף וללטש אותו בשלב ההקצעה עד שמתקבל מרקם נקי וחלק. כמו כן, בטרם כל הברגה שלו בתהליך הבנייה של הדק, מומלץ יהיה לחורר אותו כדי להשיג גימור מושלם.

תכונותיו של דק איפאה

תחזוקה

אחד השיקולים של כל מי שמחזיק דק בבית או בגינה היא רמת התחזוקה שהדק יצריך בעתיד, במקרה של דק איפאה לא תצטרכו לעסוק כמעט בתחזוקה ורק לאחר עונת הגשמים כדאי לשמן אותו מעט. רובינו קצרים בזמן וודאי בכל הנוגע לפעולות תחזוקה שונות וטיפוח אלמנטים בחצר, זאת אחת הסיבות שמדובר בסוג דק אידיאלי שעל אף שהוא חשוף שעות ארוכות לשמש ישירה הוא עמיד ואינו מאבד מיופיו.

בנוסף, עץ איפאה הוא בעל צבע יפיפה של גוון חום כהה וזאת בשל הסיבים הדחוסים שלו. גם אחרי התיישנות של שנים, הוא עדיין ייהנה מגוון מיוחד (פלטין), מה שיוסיף למראה האותנטי שלו ויחזק את העובדה שלא תצטרכו לדאוג לצבע שלו.

עמידות גבוהה

דק איפאה ידוע כעץ חזק עם דירוג האש כמו בטון ופלדה, לכן כל העבודה שנעשית על ידי איש מקצוע, היא באמצעות ניסור וקידוח שדורשים מקדחות ומסורים עמידים, כמו גם פרזול ייחודי. דק איפאה חזק ועמיד וניתן להניח עליו כל ריהוט כבד שתרצו, הוא לחלוטין העץ שתוכלו לסמוך עליו שיעמוד בזה. כמו כן, הוא ידוע גם בעמידות שלו בכל תנאי האקלים עד ליותר מעשרים וחמש שנה, זאת לצד תחזוקה מינימלית. כמו כן, הוא גם עמיד מפני יובש ופטריות ומונע חדירה של חרקים למשך עשרים שנה.

המאמר נכתב באדיבות נוף ירוק גינון ופיתוח בע"מ

טלפון: 050-2007191 nof-yarok.co.il