מגמת הרכישה דרך האתרים המקוונים החלה הרבה לפני מגפת הקורונה. לקוחות רבים העדיפו לשבת בבית בניחותא מול המחשב ולהזמין פריטים שנחוצים להם בתחומים שונים כמו ביגוד עבורם, ביגוד לילדים, מחשבים, טלפונים סלולריים ואין ספור תחומים אחרים. הפעילות בוצעה באתרים מקוונים בין לאומיים וגם באתרים הישראליים.

כלים
פרסום דיגיטלי
פרסום דיגיטלי

 

הזמנות אונליין בתקופת הקורונה

הסגר הכללי עקב מגפת הקורונה יצר וואקום משמעותי בעסקים רבים. הקמעונאים סגרו את כל החנויות שלהם ולכן ניתבו את מירב האנרגיה שלהם לחנויות האינטרנטיות שלהם, כדי לבצע מקסימום מכירות. העובדה שכל החנויות הפיזיות סגורות יצרה עצר של כל ההכנסות ולכן הייתה חשיבות עצומה לכל העסקאות שהתבצעו on line .

קמעונאים רבים נקלעו לקשיים לאור העובדה שתזרים המזומנים שלהם נפגע בצורה קשה מאד ובם נותרו עם מלאים של סחורות במחסנים והתחייבויות פיננסיות לספקים שלהם. במקרים רבים הפעילות באתרי האיקומורס הצילה אותם והעניקה להם אוויר לנשימה.

בניית אתרי אינטרנט מהירים בתקופת הסגר

המציאות החדשה הכתיבה את קצב העבודה ולכן העסקים השונים נדרשו לבצע התאמות. לקוחות שהפעילו חנויות מקוונות שידרגו תוך כדי תנועה את האתרים שלהם, כדי ליצור אופציות של רכישת מוצרים נוספים שבעבר לא היו באתר, שיפרו את היכולות הטכניות של האתרים, יצרו אפשרויות תשלום מאובטחות נוספות, הוסיפו עיצובים יפהפיים, כדי שהלקוח הפוטנציאלי יישאר זמן רב באתר ויבצע רכישות רבות ככל האפשר.

עסקים שלא היה להם אתר מכירתי, פנו לבוני אתרים שעובדים בתוך משרד פרסום דיגיטלי שהמומחיות שלהם היא בניית אתרי איקומורס או ווקומורס והזמינו אתר מקוון שייבנה תוך ימים בודדים וישרת את הלקוחות שמעוניינים לרוכש אונליין על פי האפיון הנדרש, הקונספט, העיצוב, התכנים המטרות והשפה המיתוגית.

רכישות באתרי אינטרנט ישראליים

עקב המגפה העולמית, אתרי אינטרנט בין לאומיים רבים כמו אמזון, הפסיקו את המשלוחים לישראל וכך גם אתרים אחרים. לאור זאת הישראלים הרחיבו את הקניות שלהם באתרים בארץ אשר העבירו משלוחים מהירים עד פתח הדלת.

בדרך זו הגיעו הביתה משלוחים מרשתות השיווק, ירקות מהאתרים של המושבניקים, ביגוד של מותגי האופנה הישראליים, מוצרי חשמל, מוצרי אלקטרוניקה, סחורה מרשתות הפארם, צעצועים, משחקים, ספרים והמון תחומים נוספים.

בשיטה החדשה, כל ההזמנות מגיעות הביתה וגם כשפתחו את הקניונים לתקופה קצרה, במקצתם הייתה תנועה דלילה של לקוחות, כיוון שאנשים העדיפו להישאר בבית כדי לא להידבק ולהמשיך לקנות בחנויות המקוונות.

זו גם הייתה שעתם היפה של המכולות השכונתיות שנרתמו לנושא המשלוחים וסיפקו את הפריטים תוך שעות ספורות או מקסימום למחרת היום. לכן זו הייתה אופציה עדיפה על פני רשתות השיווק שעקב העומס לא יכלו לספק סחורה במהירות והלקוחות חיכו לעיתים שבועיים עד שהרשתות הללו התארגנו והרחיבו את היקפי ליקוט הסחורה והרכבים המספקים את ההזמנות לבתים.