ריצוף חוץ ייחודי

גינה היא כבר מזמן לא רק חלקת דשא. הגינות של היום תספקנה הרחבה של המבנה הפנימי של הבית ותהווה חלק אינטגרלי ממנו. בהתאם לזאת, ההתייחסות לסגנון העיצוב שלה תעמיק ותדרוש תכנון ראוי.

כלים

 

ממש כמו בעולם האופנה או בענף האדריכלות, גם בעיצוב גינות מתרחשים לא מעט טרנדים וחידושים שכובשים מדי תקופה את עולם העיצוב של הגינות ומספקים בשורה חדשה. כשעוסקים בחידושים בעיצוב גינות בעידן המודרני, נראה כי יש לא מעט אלמנטים שיכולים להשתלב עם הגינה המודרנית, חלקם יהיו קשורים לטכנולוגיה מתקדמת כגון מערכת השקיה חכמה וחלקם יהיו קשורים דווקא להקמת בריכות נוי, לצמחייה ייחודית, חיפוי ותאורה ועוד. במאמר זה נרחיב על הסגנונות והחידושים בעולם עיצוב גינות.

מינימליזם וייחודיות בגינה המודרנית

העיצוב המינימליסטי כבש את עולם עיצוב הפנים של הבית והגינה. אולם, הכוונה במינימליסטיות אינה נמדדת במזעור של אלמנטים בגינה ובבית, אלא בעיצוב שהוא יותר פרקטי ומדויק. אם פעם הגינות היו עמוסות בכל טוב, כיום בעיצוב מודרני נראה שכמה שיותר פשוט כך יותר מעניין, רגוע ומרווח. מינימליזם עיצובי ייצור בחלל הגינה יותר מרחב ויכולת תנועה ויאפשר שימוש באלמנטים טכנולוגים שלא יבלטו לעין, כמו מערכת השקיה חכמה שתהייה מוסתרת, תאורה מתקדמת ועוד.

צמחים לאורך כל העונות

צמחים ופרחים הינם חלק משמעותי בכל הקמת גינה, אולם יש צמחים עונתיים שיתאימו לעונה מסוימת וכשהיא תחלוף הפרחים ינבלו. אחד החידושים הבולטים בימינו היא כמות גדולה של צמחייה שהיא רב עונתית שגדלה בכל ימות השנה וזה הודות להנדסת הצמחים שמאפשרת לנו ליהנות מצמחייה פורחת ומצמחי ריחות משכרים מדי כל עונה.

אבזור לפי הטעם האישי

אחד הטרנדים החדשניים בכל עולם עיצוב גינות הוא עיצוב ואבזור שמגיע בהזמנה אישית. אלה יכולים להיות סוגי בריכות נוי בכל מיני גדלים וצורות, ריצוף חוץ ייחודי עם פתרונות הקמה חדשניים וגם ריהוט לגינה שהוא מקורי ולפי טעמם וצרכיהם של הדיירים. ניתן היום לבצע הזמנה אישית של ריהוט גן בהתאם לסוג העץ, הגודל, הגוונים וגם הריפודים שאותם יבחרו הדיירים. את הריהוט המעוצב הזה שבנוי למידותיה של הגינה אפשר להזמין מנגרים מקצועיים שידאגו גם לגימור מושלם.

טכנולוגיות השקיה חכמה

השקיה חכמה היא אולי הטרנד והחידוש הבולט ביותר שקיים לאחרונה בעולם הגינות. היום ניתן להקים מערכת השקיה חדשה שלא זקוקה לפעולה של בני האדם על מנת להשקות את הגינה מדי יום. ההשקיה מתבצעת לבד ואפילו מצליחה לדשן את האדמה בזמן הראוי. כל זה לאחר תכנון של מערכת ההשקיה הממוחשבת שתפעל בתזמון שנקבע ולאורך זמן שתוכנן מראש. מדובר בחסכון עצום של כוח אדם וגם כמובן בחיסכון של מים. כמו כן, חידוש נוסף שיש היום בעולם עיצוב הגינות נוגע לכל התאורה של הגינה. ניתן למצוא היום תאורה סולארית חסכונית באנרגיה שתפיץ אור ייחודי במגוון רב של צבעים וגם היא תידלק מדי ערב, בהתאם לזמן שתוכננה מבעוד מועד.

תפיסה מודרנית

אחד החידושים, מלבד כל פלאי הטכנולוגיה שבאים לידי ביטוי גם בגינה שלנו, היא התפיסה החדשה בכל הנוגע לגינה. 'גינה' כיום נחשבת לחלק בלתי נפרד מהבית וכל העיצוב שלה הופך להיות קו עיצובי ישיר של עיצוב החלל הפנימי. את זה ניתן יהיה לזהות בבחירה של חיפויי הקירות בגינה ובבית, בבחירה של הרצפות או הדק, בכל בחירת הטקסטיל ובסגנון העיצובי האישי של הדיירים. הנוף שמשתקף מבעד לחלונות הבית יראה לנו כמו תמונה קסומה שמתמזגת עם הטון העיצובי הכולל.

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – שירותי גינון, פיתוח סיבבתי והקמת בריכות שחיה
https://www.pond.co.il/ טלפון: 050-7490049