כיום, רבים בוחרים ללכת ללמוד במוסד אקדמאי, הן כדי להעשיר את עצמם והן כדי לרכוש השכלה או כדי להתקבל למשרה מסוימת וכו'. מאחר וישנה התלבטות בקרב רבים אם לפנות ללימודי תואר או לימודי תעודה, במאמר זה נדון בהבדלים בין השניים.

כלים
לימודי תעודה
לימודי תעודה

 

בטבע האדם מאז ומתמיד קיים הרצון ללמוד ולהתפתח. אולם היום, כאשר שוק העבודה מתעצם ומשרות רבות דורשות לראות תואר או תעודה במקצוע מסוים, נדמה שחוקי המשחק בזירת הלימודים השתנו וכבר לא ברור למה אנחנו רוצים ללמוד – כדי להשכיל ולפתח את עצמנו, או לימודי תעודה לשם התעודה לעבודה שתרצה לראות אותה, או תואר כי מקום העבודה שלנו דורש אותו גם כן. שווה לכל אחד לחשוב על הסיבות שלשמן הוא הולך ללמוד, ולאחר שהבנתם למה, לבחור אם ללכת ללימודי תעודה או תואר.

רבים יודעים ומכינים את עצמם נפשית לכך שברגע שייכנסו ללימודי תואר – זמנם הפנוי לעצמם ולחברים יהיה מועט, לא תוכלו לעשות דברים רבים שיכולתם לעשות קודם לכן כמו לשבת עם חברים שעות רבות או לעבוד, כי לימודים לתואר הינם מאד תובעניים ואינטנסיביים.

בלימודי תעודה – ניתן להמשיך את שגרת החיים

כאן נכנס לתמונה היתרון הראשון בלימודי תעודה. לימודים מסוג זה קורים לרוב בשעות הערב, ולכן ניתן לשלב בהם גם עבודה, שהינה 'מאסט' בשביל לנהל שגרת חיים נורמטיבית, וכן גם כמובן לעצמאות שלכם ולתחושת המסוגלות העצמית – שהינכם יכולים להתנהל לבד ולא להסתמך על ההורים גם כאשר אתם סטודנטים.

אוניברסיטת בר אילן, אחת מהמוסדות האקדמאיים המוכרים והבולטים בישראל, מציעה לימודי תעודה במקצועות רבים שאולי לא ידעתם שניתן לעסוק בהם באופן מקצועי גם ללא תואר כמו הנחייה וייעוץ, קוצ'ינג (אימון), שיווק, לימודי גישור ועוד שלל אפשרויות.

לימודי תעודה בבר אילן בתחומים אלה מקנים לכם תעודה באמצעותה אתם בעצם מוסמכים לעשות באופן עצמאי או שלא עצמאי את העיסוק בו בחרתם, ומלמדת את החומר בפן המקצועי והיסודי ביותר. בלימודי תעודה באוניברסיטת בר אילן, מיקום מוסד הלימודים הינו מרכזי מה שעשוי להקל בהמשך שגרת החיים שהייתה לכם קודם לכן.

ייתרון נוסף שיש ללימודי תעודה על פני לימודים בתואר הינו זמן הלימודים הפחות. תואר יכול לקחת שנים ארוכות ואילו לימודי תעודה לרוב קצרים יותר, לעיתים בהכרח בשביל שהלומד יוכל להשתלב בשוק העבודה במקצוע שבחר במהירות.

לסיכום, בכתבה הוצגו לפניכם מספר יתרונות ללימודי תעודה. הבחירה בסופו של דבר שלכם ויש להקדיש לה מחשבה.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.