למרות המצב כלכלי הקשה, יוקר המחיה והביטחון הנמוך עדיין הרבה ישראלים מעדיפים לגור בישראל ולא בחו"ל מתוך בחירה. אולי זה ההרגל ואולי באמת אנשים אוהבים לחיות בארץ שבה נולדו וגדלו. על מנת להבין זאת המשיכו לקרוא.

כלים

 

מהן הסיבות שרוב הישראלים מעדיפים לחיות בישראל ולא בחו"ל?

ישנן לא מעט סיבות למה ישראלים מעדיפים לחיות בישראל ולא בחו"ל. למרות שהחיים לא קלים בישראל מבחינת מדינות האויב שלנו, יוקר המחיה והמצב הכלכלי והתעסקותי עדיין רבים מעדיפים לחיות ולגדל את ילדיהם בישראל ולא לחיות בחו"ל. הסיבות לכך הן רבות, אך הנה כמה מהמסיבות העיקריות למה עדיפים החיים במדינתו ישראל ולא בחו"ל.

האווירה בחגים ולפני- אחד הדברים שמלכדים את הישראלים זה אווירת החגים והאווירה לפני. בטרם ערב החג רוב הישראלים עסוקים בקניות ובישולים ומחכים למשפחה שלא ראו הרבה זמן. הזמן שנפגשים עם המשפחות והאווירה עצמה שכוללת התרגשות רבה מצד המארח והאורחים וריחות האוכל באוויר הופכים את הישראליות שלנו לחלק בלתי נפרד מהיותנו ישראלים. כל אחד חוגג את החג עם המשפחה האהובה שלו ונהנה מהביחד וגם הילדים נהנים לשחק עם הבני דודים ודודות.

אין פחד מאנטישמיות וגזענות- ההיסטוריה של העם הישראלי גרמה לו לחוות אירועים לא נעימים במיוחד כמו השואה והפוגרומים, גזענות ועוד. דברים אלה גרמו לעם הישראלי להיות עם סגולה חזק ונצחי שאף אויב לא יוכל להשמידו. למרות הקשיים והתלאות העם הישראלי השתקם ורק במדינתו אין פחד מאנטישמיות וגזענות מכיוון שזאת המדינה שלו בה נולדנו ובה נמות.

השורשים של כל ישראלי- במדינת ישראל שהיא הבית שלנו נטועים השורשים של כל ישראלי עמוק עמוק בתוך אדמת הקודש שלנו. זהו הבית היחידי שלנו ואין לנו לאן ללכת שבכל העולם ישנה אנטישמיות וגזענות חזקה. לכן מדינת ישראל היא המקום היחידי והבית היחידי שהישראלי מכירים מגיל ינקות ועד לגיל הזקנה.

השפה שלנו- רק בישראל יש שפה וסלנג שרק הישראלים מכירים ומבינים טוב מאוד ושאף אדם ממדינה אחרת לא יבין. זה מה שמייחד אותנו לעומת עמים אחרים, לכן קשה לעזוב הכל ולהתחיל מהתחלה שאף אחד לא מבין אותך.

המאכלים שלנו- ישנם מאכלים שהם ישראליים ואף אחד לא יבין אף פעם. קרמבו, במבה, פלאפל, חומוס ועוד הם חלק מהמאכלים שהישראלים מזדהים איתם מגיל ילדות ועד גיל בגרות. איפה תמצאו ביסלי, במבה, אבטיח ועוד.

על האש- אחד מהמנהגים הפופולאריים בקרב ישראלים רבים לא רק ביום העצמאות זה המנגל. אין אחד שלא עושה במהלך השנה כמה פעמים "על האש". עשרות סוגי בשרים, נקנקיות, צלעות ועוד נצלים על הגחלים של המנגל ונאכלים בהנאה רבה עם המשפחה והחברים. אף מדינה לא תבין בחיים מה זה "על אש" רק בישראל מבינים ויודעים לעשות זאת כמה פעמים בשבוע.