אפור מונוכרומטי וצהוב בהיר הם שני צבעי השנה שאותם בחרה פנטון לשנה החדשה, לדבריהם כסמל לשילוב בין חוסר הוודאות והתקווה שחווינו בשנה שמגיעה לסיומה. אז כיצד בחירתם תשפיע על עיצוב המטבחים?

כלים
עיצוב: שרית קרפ קרויטורו | צילום: גלעד רדט
עיצוב: שרית קרפ קרויטורו | צילום: גלעד רדט

 

לאחרונה הודיעה אוטוריטת הצבעים העולמית Pantone כי בחרה בשני צבעי השנה לשנת 2021: גוון אפור נייטרלי ו-Illuminating שהוא צהוב בהיר. בחירה זו מושפעת משנת הסגר האחרונה, תקופה בה היינו צריכים לבודד את עצמנו מהעולם כולו ולהישאר בבית.

אך מדוע נבחרו שני צבעים אלו? למעשה, הצבע האפור שנבחר מסמל את החוויות הקולקטיביות שלנו בשנה האחרונה: חודשי סגר, שאופיינו באפרוריות עמומה שכמו חוסר הוודאות ששרר, היא לא שחור ולא לבן. הצהוב לעומתו, לדברי לורי פרסמן, סמנכ"ל פנטון, מסמל את התקווה: "זהו שילוב שמדבר על החוסן, האופטימיות והתקווה והחיוב שאנו זקוקים לו, כשאנו מתאפסים, מחדשים, מדמיינים וממציאים מחדש."

מטבחים 2021: איך הבחירה של פנטון לצבעי השנה תשפיע עלינו?

מטבח הוא מקום רגשי, למעשה, לב ליבו של הבית. והבית, במיוחד במהלך השנה האחרונה, היה המקום שבו רובנו היינו סגורים במשך זמן רב כל כך, היינו סקרנים לשמוע איך תשפיע הבחירה של חברת פנטון על עיצוב מטבחים בשנה החדשה.

לכן פנינו למטבחי סמל כדי לשאול איך תשפיע בחירתה של פנטון על הלך הרוח העיצובי שנראה במהלך השנה הבאה. זוהי תשובתם:

"ניתן לראות כי בשנים האחרונות המטבחים המודרניים הביאו עימם לחלל המטבח את הגוונים המונוכרומטיים הכהים, שהפכו, ביחד עם החידושים הטכנולוגיים, את המטבח לנקודה המרכזית של הבית. בחירתם של שני גוונים אלה לשנת 2021 יוצרת איזון מדויק בין העבר לעתיד. הגוון האפור משאיר אותנו מצד אחד בעולם המודרני והדרמטי שאנו מכירים ואוהבים, ומצד שני, את הגוון הצהוב ניתן להכניס למטבח באמצעות אקססורייז ואביזרים נלווים, שיכניסו למטבח חיים ואווירה רעננה. הבחירה מהווה פתח לעולם חדש, בו כניסה של צבע עז למטבח אינה נחשבת כמילה גסה, והופכת את החוויה המשפחתית לנעימה, חמה וצעירה יותר."

ואכן, היתה זו שנה יוצאת דופן. כל כך יוצאת דופן שהיתה זו הפעם הראשונה שנבחר גוון אכרומטי (אפור), והפעם השנייה שנבחרים שני צבעים על ידי פנטון. הפעם הקודמת היתה בשנת 2016 אז נבחרו הגוונים הוורודים והכחולים החיוורים, Rose Quartz ו-Serenity, ופרצו לראשונה את הנורמה של בחירת צבע אחד.

ספרו לנו אתם, האם השנה החולפת והסגרים שחווינו במהלכה גרמו לכם לרצות לשדרג את המטבח? אחרי הכל, עכשיו באמת אפשר לומר שמלבד חדר השינה, המטבח הוא המקום שבו בילינו השנה יותר מבכל מקום אחר (טוב, נו, אולי גם בסלון).