תריסי גלילה חשמליים מהווים את האופציה הנוחה יותר לכל מי שמאס בתריסים הנפתחים בצורה ידנית באמצעות רצועה. כמובן שאם החלטתם ללכת על תריס גלילה חשמלי, חשוב מאוד שתדעו כיצד לבחור את הסוג הנכון של התריס, איזה סוגי ארגזים קיימים כיום לתריס חשמלי וכמובן, איך שומרים על תריס חשמלי לאורך זמן רב מבלי להיפגם או להינזק.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

היתרונות של תריס גלילה חשמלי

לתריס גלילה חשמלי יש מגוון רחב של יתרונות: ראשית כל, מדובר על תריס אשר נפתח בקלות ונסגר בקלות. בעוד שאת תריס הגלילה הידני לא פעם קשה לפתוח באופן ידני כי הוא כבד, התריס החשמלי חוסך את הפתיחה המורכבת ומאפשרת לפתוח אותו בקלות על ידי שימוש במתג חשמלי.

אחד היתרונות הגדולים של תריס גלילה חשמלי הוא מיעוט התקלות. בעוד שבתריס ידני המשיכות של התריס גורמות לשחיקה של חבל התריס, לקריעה של החוט ולא פעם לכך שהתריס נתקע בארגז ולא מסכים לרדת, הרי שבתריס חשמלי לעומת זאת המנוע יוצר סגירה מאוזנת של התריס ועל כן, יש מיעוט בתקלות בתריס הזה.

האחראיות על המנוע של התריס היא משמעותית מבחינת פרק הזמן ולא מעט חברות מציעות אחראיות של בין 5 ל7 שנים.

התריסים החשמליים תופסים פחות מקום שכן, ארגז האחסון שלהם קטן יותר מתריס ידני.

האם יש לתריס גלילה חשמלי חסרונות?

החיסרון היחיד שניתן למצוא בתריס גלילה חשמלי הוא המחיר שלו. מחיר ההתקנה של התריס יהיה גבוה יותר ממחיר התקנה של תריס ידני וכן, התיקון שלו לרוב יהיה יקר יותר. יחד עם זאת, לא מעט אנשים יעידו שהוא בהחלט שווה את המחיר בשל הנוחות שהוא מסב לבית, בשל ההצללה ובשל קלות התפעול והאחזקה שלו.

איזה סוגי תריסה גלילה חשמליים יש

בתריסי גלילה חשמליים ניתן למצוא שלושה סוגים מרכזיים, כאשר אחד מהם כמעט כבר יצא מהשוק:

תריס שלב מוקצף עשוי אלומיניום דק ובתוכו יש פוליאוריטן מוקצף. מדובר על חומר שמבודד אקוטית ותרמית והתריס מתאים לחלונות בגודל של עד 3 מטרים. מדובר על התריס הזול ביותר מבין הסוגים המוצעים כיום בתחום תריסי גלילה חשמליים.

סוג שני של תריס גלילה חשמלי הוא תריס משוך הוא תריס שעשוי מפרופיל אלומיניום עבה וחלול. מדוב על תריס שמתאים לפתחים בגדלים גדולים יותר מאשר התריס המוקצף. בין השלבים של התריס הללו קיימים חורים קטנים שמכניסים אוויר ואור. מכיוון שהשלבים המשוכים כבדים יותר, הם בטיחותיים יותר לקומות הנמוכות שכן קשה להרים אותם והדבר מגן על הבית מפני פריצות.

סוג שלילי של תריס גלילה חשמלי הוא תריס שלב משוך עם שלב אור. מדובר על תריס שבו שלבי התריס גדולים יותר כך שאין צורך בפתיחת התריס כולו על מנת להכניס אור לבית.

כיצד מתחזקים תריס גלילה חשמלי?

בכדי שתריס גלילה חשמלי יחזיק לכם מעמד בצורה הטובה ביותר לאורך זמן ובכדי שלא תתקלו בתקלות קטנות או גדולות שכן, מדובר על תקלות שלא זול לתקן, חשוב להקפיד על תחזוקה נכונה לתריס: חשוב מאוד לנקות את התריסים החשמליים בכדי שלא יצטבר עליהם אבק שכן, אבק יכול למנוע מהם להיפתח ולהסגר כמו שצריך, יחד עם זאת, אין צורך להשפריץ עליהם מים שכן, המים עלולים לגרום לקצר חשמלי בעת הפעלת התריס.

חשוב מאוד לבדוק שאין חפצים שמפריעים לתריס בדרכו לעלות ולרדת שכן, התריס עלול להשבר. כמו כן, חשוב מאוד שאחד השלבים בתריס לא סוטה לימין או לשמאל כאשר אתם מעלים או מורידים אותו. פעם בחצי שנה כדאי מאוד לשמן את הגלגל המתלבש על הציר בצד המנוע שכן מדובר על פעולה שיכולה להאריך את אורך החיים של המנוע.

.