הישראלים אוהבים בשר, עד כמה אוהבים בשר? עד לרמה שבכל בית בישראל כמעט ניתן למצוא מנגל או מעשנת בשר, או אפילו את שניהם גם יחד. את המנגל הקלאסי כולנו מכירים, אבל מעשנה? זה כבר סיפור אחר. עוד מתקופת האבן היא הייתה חלק בלתי נפרד מתהליך הבישול, כשכיום יותר ויותר מבינים שמדובר בדרך מיוחדת ושונה להכין מטעמי בשר שונים, עם ריחות וטעמים שאין כמותם.

כלים
קרדיט תמונה: PIXABAY
קרדיט תמונה: PIXABAY

 

הרבה לפני שהמציאו את המקרר, עישון בשרים היה חלק מהיום יום של האדם ולא רק עניין של חגיגות או סעודות מיוחדות. עישון הבשר היה אמצעי לשמירה עליו לאורך זמן כך שיהיה ניתן להשתמש בו בפרק זמן ארוך יותר מבלי הצורך לצאת לצוד מידי תקופה קצרה ולסכן את בני השבט. היום תהליך העישון מתבצע בכדי להעשיר בשר ודגים בטעמים מדהימים ויוצאי דופן שלא מתקבלים בשום תהליך בישול אחר.

איך עובדים עם מעשנת בשר?

מעשנת כאמור, היא לא גריל רגיל. לא זורקים אליה סתם פחמים וממתינים שיתחילו לבעור. מדובר בתהליך שדורש זמן והכנות, יחד עם היצמדות לדגשים החשובים הבאים:

  • שטח פתוח – אי אפשר למקם את המעשנה החדשה שלכם באמצע הסלון או בשטח פנימי אחר. במהרה הריח ישתלט על החלל ויהיה לכם קשה מאוד להיפטר ממנו, ומה לגבי העשן הסמיך שנפלט ממנה? מסיבה זו, ההמלצה היא להציב את המעשנת בחצר הבית או בגג פתוח. עובדה זו כאמור מעידה על כך שרק מי שיש ברשותו שטח פתוח שכזה, מומלץ לו לבצע את הרכישה הזו.
  • מה ניתן לעשן? - הכל! ירקות, גבינות אם תרצו, אבל הפופולאריים ביותר הם עוף, דגים, אנטריקוט ונתחים שונים של בשר, צלעות ועוד רבים ונפלאים.
  • להפעיל קצת לפני תחילת הבישול – מומלץ לתת למעשנת לפעול לפני שמכניסים אליה את הבשר. בדרך זו היא מנקה את עצמה ומבטיחה אוכל טעים, הגייני ונקי יותר.
  • קחו את הזמן – כדי שבשר מעושן ייצא טעים יותר, מעשנת חייבת להגיע לטמפרטורת עישון נכונה. כדי לעשות זאת יש להפעיל אותה ולתת לה לעבוד ולהתחמם לפני שמכניסים אליה את הבשר. התנאים המומלצים לעישון הם חום נמוך של בין 80-100 מעלות במינימום של ארבע שעות לפחות, תלוי בסוג הבשר ובנתח המדובר. אין ספק שמדובר בחוויה קולינרית ספונטנית פחות, אבל היא תתגלה כמשתלמת במיוחד בכל פעם מחדש, ממש כאילו הכנסתם מסעדת שף אליכם הביתה.

איך בוחרים את המעשנת החדשה שלכם?

מעשנת גז ופחם, או אפילו מנגל גז או גריל – יש כל כך הרבה אפשרויות קולינריות להכנת בשרים נפלאים וערבים לחך, שכל מה שנותר לכם בעצם זה רק לבחור. לא בכדי אנשים מחליטים לעתים לאבזר את ביתם בכמה אלמנטים, ולו רק כדי שתהיה להם האופציה להכין בדיוק את מה שמתחשק להם בזה הרגע.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים