לקוחות שמחפשים שירותים של כתיבה שיווקית נתקלים פעמים רבות בלא מעט הצעות מחיר. חלקן "זולות באופן חשוד", אחרות "יקרות באופן מוגזם", ובין לבין הלקוח חש חוסר אונים. אז איך בוחרים את הספק הנכון ומה כדאי לדעת על כך? במאמר הבא נספק כמה טיפים שיעזרו בתהליך. אז מבלי להאריך בדברים, בואו נתחיל.

כלים
קרדיט תמונה- יח"צ תוכן בוטיק
קרדיט תמונה- יח"צ תוכן בוטיק

 

בחירת חברת כתיבת תוכן מתחילה בתיק עבודות

השלב הראשון והמתבקש בבחירה של ספק כתיבה שיווקית הוא צפייה בתיק עבודות. מכיוון שתוכן הוא מוצר שחלות עליו זכויות יוצרים מחמירות, כותבי תוכן רבים אינם מפרסמים דוגמאות כתיבה באתרי האינטרנט שלהם. לכן, יש לבקש לראות את תיק העבודות על מנת להתרשם ממנו.

תיק העבודות שיוצג הוא בעל משמעות דרמטית לגבי היכולת שלכם לבחור חברה המספקת שירותי כתיבת תוכן, ויש לשים לב בעניין זה לכמה היבטים.

ראשית, האם תיק העבודות כולל טקסטים בתחום העיסוק שלכם, או שמא אתם מקבלים תכנים להתרשמות שאינם קרובים לעולמות התוכן שלכם. זוהי סוגיה חשובה שכן היא גם מעידה על וותק וניסיון של כותבי התוכן, וגם מאפשרת להתרשם ישירות ובאופן בלתי אמצעי מהיכולת לספק לכם מוצר ראוי באזור החיוג שלכם.

אם פניתם למשל לקבלת הצעת מחיר על כתיבת תוכן לאתר אינטרנט של מרכזי שירות רכב, ואתם מקבלים במהירות דוגמאות כתיבה של תכנים שנכתבו למוסכים בכלל ולעסקים בתחום הרכב בפרט, הרי שלפניכם חברה שכבר "התגלחה" על לקוחות אחרים ומגיעה מוכנה להובלה. מצד שני, אם תקבלו דוגמאות כתיבה בנושא תכשיטים או עיצוב פנים, ברור שמלבד סגנון הכתיבה אין לכם כל דרך לדעת האם כותבי התוכן יוכלו להתמודד עם תכנים בעולם המוסכים.

שימו לב למהירות שליחת החומרים. חברות כתיבה שיווקית אשר צברו קילומטרז' רב ועובדות עם תיק עבודות מסודר, תוכלנה לספק דוגמאות כתיבה קונקרטיות בתוך זמן קצר. הן אינן צריכות "לחפש" תכנים שנכתבו לפני שנים ולעתים קרובות יהיו להן דוגמאות מהתקופה האחרונה.

האם יש לספק אתר אינטרנט משלו?

כתיבת תוכן היא תת-ענף בתוך עולם השיווק הדיגיטלי. מכיוון שכותבי תוכן רבים "אינם שורדים" תקופת זמן משמעותית, ולעתים קרובות הם עוסקים בכך רק בחצי משרה או "על הדרך", רבים אינם מצליחים לייצר מאגר לקוחות ראוי.

במקרים רבים, היות שאין זה עיסוק עיקרי או מרכזי של התא המשפחתי, כותבי התוכן מוכנים להתפשר ולעבוד במחירים נמוכים במיוחד. הם אינם מצליחים להפוך את כתיבת התוכן למקצוע ונשארים ברמה החובבנית.

אחת הדרכים הטובות לאתר חברות מקצועיות לשירותי כתיבת תוכן שיווקי היא לבדוק האם יש לחברה אתר אינטרנט משלה. ניתן ללמוד הרבה מאתר האינטרנט על רמת מקצועיותה ואיכותה.

למשל, האם מדובר באתר מעוצב או כזה שנבנה בפלטפורמה זולה בשיטת "עשה זאת בעצמך". רק חברות של כתיבה שיווקית שעובדות באופן רחב ומקצועי תתחזקנה אתרים ברמה גבוהה. הן משום שמדובר בעסק ראוי ומכובד, והן משום שהן עובדות עם תקציבים המאפשרים להן לעשות זאת.

האם מציעים לכם כתיבת תוכן עם פגישות פרונטליות?

פרמטר חשוב נוסף לגבי איתור חברה לכתיבה שיווקית הוא לברר האם תהליך העבודה יכלול פגישות פרונטליות. כותבי תוכן מקצועיים לא יתפשרו על פגישות פנים-אל-פנים, וזה לא ישנה להם אם אתם נמצאים בתל אביב או בקריית שמונה. חברה רצינית מבינה שרק תהליך מוקפד של פגישות פרונטליות, ולעתים גם ימי כתיבה מרוכזים, יוכל להניב תוצר ראוי.

שימו לב כי חברות שמעגלות פינות ומוכנות לצאת לפרויקט של כתיבה רק על בסיס בריפים טלפוניים או הוראות במייל, יגיעו בסוף למוצר פחות טוב. מכיוון שאתם לא מקימים אתר אינטרנט כל יום, ומכיוון שיש לכם תקוות גדולות לגבי היכולת של האתר להגדיל את ההכנסות שלכם, מומלץ שלא להתפשר על הנקודה הזו.

התקשרו אך ורק עם ספק כתיבת תוכן שמתחייב להגיע אליכם, לפגוש אתכם ולהכיר אתכם. ספק שמתחייב לייצר כתיבה שיווקית שנגזרת מתוך המפגשים הללו.