מי מאיתנו לא רוצה להרוויח קצת יותר כל חודש. הלא גם אם אנחנו מוצאים סיפוק במשרה העיקרית בה אנו מועסקים, והמשכורת החודשית מאפשרת לנו לחיות ברמה גבוהה, הרי שפתיחת עסק מהצד, שיכולה להעשיר את חשבון הבנק בכמה אלפי שקלים חודשיים - תמיד באה בשמחה.

פתיחת עסק קטן
פתיחת עסק קטן

 

ולא, לא מדובר בעבודה קשה למדי, אלא בפתיחת עסק קטן מהבית. יתכן אפילו שעם הזמן אתם כל כך תתאהבו בעסק שהקמתם, ותתמכרו לרעיון של להיות עצמאי שיכול להיות אדון לעצמו (באיזה שעה לקום, היכולת לבלות עם הילדים שעות נוספות, האפשרות לעבוד מבית הקפה הסמוך ומה לא) -  עד כדי כך שהעסק הביתי יהפוך להיות העבודה העיקרית ואולי אפילו היחידה שלכם.

מה לגבי העניינים הבירוקרטיים?

אז לפני שנציג בפניכם מספר רעיונות להקמת עסק קטן ומכניס - מהבית, חשוב לנו להרגיע אתכם - השלב הבירוקרטי לא מאיים כפי שהוא נשמע. כפי שאתם וודאי יודעים, במדינת ישראל קיימים מאות אלפי עצמאיים, מה שאומר שכולם עברו את אותם הליכים בירוקרטיים.

כל שעליכם לעשות בכדי לפתוח את העסק הקטן מהבית, הוא לפתוח תיק עוסק פטור במס הכנסה, ותיק דומה בביטוח לאומי. את התיקים הללו ניתן לפתוח באמצעות ליווי וסיוע של גורם מקצועי שתמורת סכום כסף לא גבוה ידאג לכם להליכים הבירוקרטיים, או לחלופים באופן עצמאי, לאחר מילוי מספר טפסים, וצירוף אסמכתאות ותצלומים נדרשים לגופים הרלוונטיים.

מספר רעיונות לעסק

נציג בפניכם מספר רעיונות לפתיחת עסק מהבית:

עסק בצילום - כל בעל מצלמה עם קצת כישרון, יכול לפתוח עסק פרטי לצילום - מהבית. יכול להיות שמדובר בצילום תמונות פספורט, צילום עבודות של סטודנטים, צילום תמונות משפחתיות, או אפילו צילום תמונות לאינסטגרם או לפייסבוק באיכות גבוהה.

מסחר בחנויות אינטרנטיות - מדובר בדרך פשוטה למדי להכנסה ביתית מהצד. בעל העסק רוכש מזמין מוצר במחיר מסוים, ומוכר את אותו מוצר - במחיר גבוה מכך ברשת האינטרנט. כך לצורך הדוגמא, נניח כי בעל העסק רוכש בובת ברווז לאמבטיה מאלי אקספרס ב- 3 שקלים, ולאחר מכן מוכר את אותה הבובה בדיוק באיביי (תוך פרסום תמונה מושכת ואטרקטיבית של הבובה) ב- 15 שקלים.

מקדם אתרים - כל בעל חברה או עסק, מתחיל או מנוסה, יודע כי בעדין הטכנולוגי של היום, עיקר השיווק והפרסום מגיע דרך רשת האינטרנט. לפיכך, כדי לגרום לעלייה בכמות המכירות והרווחים של החברה או העסק, חשוב לדאוג לפרסום אינטרנטי איכותי, כזה שימשוך גולשים לאתר ויגרום להם לרכוש ולהזמין את מוצרי ושירותי החברה. מקדם האתרים כותב תוכן לאתר, תוך שילוב מילות מפתח רלוונטיות שיקדמו את האתר במנוע החיפוש של גוגל. בנוסף, המקדם דואג ליצירת קישורים שיגרמו לאתר לעלות במעלה הדירוג של מנועי החיפוש, וכך להפוך בסופו של דבר את הגולשים ללקוחות.